در حالی که ارزش دلار بالا رفته و سرمایه گذاران خود را برای هرگونه تاثیرات ناشی از تشدید جنگ تجاری بر بازارهای جهان آماده کرده اند، قیمت طلا امروز با کاهش مواجه بود.
کد خبر: ۶۲۷۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲ 06 July 2018

به گزارش تابناک : دولت آمریکا قرار است امروز تعرفه های وارداتی بر 34 میلیارد دلار از کالاهای چینی را به اجرا بگذارد.

آمارهای بازار کار آمریکا نیز که قرار است اواخر امروز منتشر شود، از سوی سرمایه گذاران به دقت رصد می شود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد کاهش به 1253 دلار و 11 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه اوت هم امروز با 0.4 درصد کاهش به 1254 دلار و 10 سنت رسید.

هلن لائو، تحلیلگر بازار نفت گفت، تقویت ارزش دلار موجب تضعیف قیمت طلا شده است. وی افزود: «اگر جنگ تجاری بالا بگیرد، چین ممکن است با فروش اوراق قرضه خزانه داری آمریکا اقدام به خرید طلا کند. این اتفاق بزرگی برای بازار طلا خواهد بود.»

انتشار صورت مذاکرات نشست قبلی فدرال رزرو آمریکا حکایت از مواضع تدافعی اعضای بانک مرکزی آمریکا در قبال افزایش بیشتر نرخ بهره دارد. آلاسدایر ماکلود، رئیس بخش تحقیقات موسسه گلدمانی گفت: «به نظر من با توجه به تداوم وضعیت بلاتکلیفی ناشی از جنگ تعرفه ها، فدرال رزرو موضعی تدافعی در پیش خواهد گرفت.»

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز گفت، قیمت طلا ممکن است تا رقم 1247 دلار پایین بیاید.

در سایر بازارهای فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با 0.2 درصد کاهش به 15 دلار و 95 سنت رسید. قیمت پالادیوم هم 0.3 درصد افت داشت و به 945 دلار رسید. قیمت فلز پلاتین هم امروز با 0.6 درصد کاهش به 835 دلار و 50 سنت رسید.

 

 

منبع : تسنیم 

برچسب ها: قیمت طلا ، ارزش دلار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار