مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان با اشاره به مسئولیت اجتماعی این شرکت گفت: حدود چهار هزار اشتغال مستقیم و 50 هزار اشتغال غیرمستقیم از بدو تاسیس تاکنون در این مجموعه ایجاد شده است.
کد خبر: ۶۲۷۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴ 05 July 2018

ماشالله سهراب نژاد شامگاه چهارشنبه در نشست خبری در کرمان افزود: تا پایان سال 97 نیروهای بهره بردار شرکت فولاد زرند ایرانیان جایگزین پیمانکاران می شوند و اشتغال نیروی انسانی به حدود پنج هزار نفر می رسد.
وی ادامه داد: 95 درصد از پنج هزار نفری که بعنوان بهره بردار در فولاد زرند مشغول به کار می شوند بومی این شهرستان و اطراف این منطقه هستند.
مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان ادامه داد: ایجاد این میزان اشتغال بعنوان مسئله اصلی کشور در این کارخانه به نوعی معجزه و وظیفه تلقی می شود و تاکنون بیش از 15 هزار نفر مراجعه کننده برای اشتغال در این مجموعه ثبت نام شده اند.
معین اقتصادی شهرستان زرند افزود: در کارخانه کنستانتره فولاد زرند تا یکهزار و 200 کامیون تردد دارد لذا اشتغال بسیار خوبی بصورت غیرمستقیم در حمل و نقل جاده ای این کارخانجات ایجاد شده است.
وی گفت: فولاد زرند ایرانیان در روز نیازمند 20 هزار تن مواد اولیه برای کارخانجات کنستانتره است و برخی از این مواد اولیه با راه آهن تامین می شود اما در نهایت حمل اصلی بر عهده حمل و نقل جاده ای است.
سهراب نژاد افزود: پس از تکمیل زنجیره فولاد، کارخانجات فولاد زرند ایرانیان رسالت خود را در راستای مسئولیت اجتماعی خود گسترش می دهد و در راس این فعالیت ها افزایش اشتغال و محیط زیست این منطقه است.
** فولاد زرند نگرانی آلودگی محیط زیست را از بین برده است
وی گفت: پروژه cdq (خاموش کردن کک به روش خشک) از جمله کارخانجات زیربنایی و زیست محیطی فولاد زرند است که نگرانی آلودگی محیط زیست را از بین می برد.
مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان افزود: این کارخانه در تولیدات فولاد برای ارزش افزوده نقش موثری ندارد و برای رفع نگرانی از آلایندگی محیط زیست، کارخانه cdq راه اندازی شده است که با دمش گاز نیتروژن، کک حرارت خود را از دست می دهد.
وی بیان کرد: این پروژه با سرمایه گذاری 180 میلیارد تومان در حال احداث است و تا پایان امسال بصورت کامل به بهره برداری می رسد.
**افزون بر یکصد هکتار فضای سبز در زرند احداث شد
سهراب نژاد با بیان اینکه فولاد زرند ایرانیان احداث فضای سبز را با جدیت دنبال می کند افزود: بیش از یکصد هکتار فضای سبز تاکنون در جوار این کارخانه احداث شده و این مجموعه مجوز احداث حدود 600 هکتار فضای سبز در اطراف کک سازی و فولاد زرند را گرفته که از این میزان راه اندازی 160 هکتار آغاز شده است.
وی تصریح کرد: 2 هزار هکتار بیابانزدایی در دستور کار این مجموعه قرار دارد که از این میزان عملیات اجرایی 200 هکتار آغاز شده است.
مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان گفت: ساخت فضای سبز در این شرکت بیش از مقدار تعریف شده است لذا این مجموعه می تواند به عنوان کارخانه سبز تلقی شود.
** عقد قرارداد استفاده از فاضلاب شهری
وی بیان کرد: کارخانجات فولاد زرند ایرانیان برای استفاده از 400 لیتر آب در ثانیه با اداره های آب و فاضلاب و آب منطقه ای استان کرمان قرارداد بسته است.
سهراب نژاد گفت: قرارداد استفاده از فاضلاب زرند به تازگی منعقد شده و در 2 سال آینده بخش عمده ای از آب مصرفی این کارخانجات را تامین می کند.
وی افزود: کارخانجات فولاد زرند ایرانیان برای در اختیار گرفتن آب، بعنوان محصولی کمیاب نباید نگاهی هزینه ای داشته باشند.
سهراب نژاد عنوان کرد: اگر متکی به آب چاه در صنعت باشیم موفق نخواهیم بود و کارخانجات بزرگ باید از پساب فاضلاب شهری استفاده کنند زیرا هیچ منبعی مطمئن تر از فاضلاب وجود ندارد.
مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان گفت: تامین آب مسئله ای بسیار جدی و نگران کننده در کشور و استان کرمان است و تمام کارخانجات به نوعی مشکل تامین آب دارند.
** فعالیت های انجام شده توسط معین اقتصادی زرند
سهراب نژاد افزود: مجموعه فولاد زرند ایرانیان بعنوان معین اقتصادی این منطقه، فعالیت خوبی در زمینه بازسازی مدارس تعدادی از دهستان ها، ساخت جاده ها، احداث پل داشته است و برخی دانش آموزان نیازمند زیر چتر حمایتی و آموزشی این مجموعه قرار گرفته اند.
وی ابراز کرد: صنایع پایین دستی و شهرک های صنعتی بزودی در منطقه زرند شکل می گیرد که به توسعه استان کرمان و این شهرستان کمک می کند.
** فولاد زرند بزرگترین کارخانه میدکو در کرمان است
سهراب نژاد گفت: فولاد زرند ایرانیان به عنوان بزرگترین کارخانه زیر مجموعه هلدینگ میدکو در استان کرمان، سیاست ایجاد زنجیره تولید فولاد از معدن تا شمش را در دستور کار دارد.
وی افزود: کارخانجات فولاد زرند ایرانیان از معدن های زغال و سنگ آهن از جمله معدن خمرود جلال آباد و معادن حوزه طبس بهره برداری می کند.
مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان ادامه داد: این شرکت دارای 2 کارخانه تولید کنستانتره سنگ آهن در مجموع با ظرفیت چهار میلیون تن، گندله سازی با ظرفیت 2.5 میلیون تن در سال و 2 واحد کارخانه کک سازی به ظرفیت 800 و 400 هزار تن در سال است.
سهراب نژاد گفت: آخرین حلقه بسیار بزرگ زنجیره تولید بخش فولاد سازی، فولاد زرند ایرانیان است که این بخش با ظرفیت 1.7 میلیون تن حاصل مجموعه کارخانجات را به شمش تبدیل می کند و در حال حاضر بزرگترین واحد فولادسازی در حال تاسیس کشور است.
وی اظهار داشت: عملیات اجرایی کارخانه فولادسازی از مجموعه فولاد زرند ایرانیان تاکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با برنامه ریزی انجام شده در نیمه دوم سال جاری بصورت کامل راه اندازی می شود.
مجموعه کارخانجات فولاد زرند ایرانیان زیر مجموعه هلدینگ میدکو در شهرستان زرند از توابع استان کرمان است که وظیفه تکمیل زنجیره فولاد از سنگ آهن تا شمش را برعهده دارد.
شهرستان زرند در فاصله 75 کیلومتری شهر کرمان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار