مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان اصفهان گفت: استان اصفهان رتبه نخست تنوع کالایی تولید شده در زندان را دارد به نوعی که دو هزار و ۳۰۰ نوع کالا در زندان‌های اصفهان تولید می‌شود.
کد خبر: ۶۲۷۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰ 05 July 2018

به گزارش تابناک : مرتضی محمدی پیش از ظهر پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از زندان مرکزی اصفهان با بیان اینکه ۵۰ کارگاه در زندان‌های استان اصفهان وجود دارد اظهار داشت: از این تعداد کارگاه که در زمینه‌های مختلف مانند کشاورزی، دامپروری، تولید صنایع دستی، آثار هنری و غیره فعال است، ۱۴ مورد در زندان مرکزی اصفهان وجود دارد.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ زندانی در این کارگاه‌ها به کار مشغول هستند، بیان داشت: زندانیان مددجویی که در این کارگاه‌ها مشغول فعالیت هستند بر اساس میزان تولید در ماه و نوع حرفه حقوق دریافت می‌کنند و بر این اساس حقوق آنها از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتومان تا ۵۰ میلیون تومان نوسان دارد.

۳۵ زندانی مددجو با بدهی کمتر از سه میلیون آزاد شدند

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان اصفهان با بیان اینکه در سال ۹۶ به میزان دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان حقوق به مددجویان زندانی پرداخت شده است، گفت: این اشتغال زایی برکات دیگری را نیز برای مددجویان به همراه داشته است به نوعی که با حقوق پرداختی به مددجویان، ۳۵ زندانی با بدهی کمتر از سه میلیون آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته برای دو هزار و ۳۰۰ نفر در زندان‌های اصفهان اشتغال ایجاد شده است، ابراز داشت: استان اصفهان رتبه نخست تنوع کالایی تولید شده در زندان را دارد به نوعی که دو هزار و ۳۰۰ نوع کالا در زندان‌های اصفهان تولید می‌شود و این در حالی است که در کل کشور تولید سه هزار و ۵۰۰ کالا را شاهد هستیم.

محمدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه بنیاد تعاون زندانیان مجموعه غیردولتی و عام المنفعه است، اظهار کرد: این بنیاد در راستای ایجاد زمینه اشتغال، حرفه‌آموزی و درآمدزایی برای زندانیان فعالیت می‌کند.

کامل‌ترین مجموعه طب کار در زندان مرکزی اصفهان راه‌اندازی شده است

وی با اشاره راه اندازی اولین و کامل‌ترین مجموعه طب کار در زندان مرکزی اصفهان به منظور انجام تست شنوایی، ریه و قلب گفت: این معاینات کمک می‌کند تا با توجه به حرفه‌های مختلف در زندان افراد دچار عارضه نشوند و با سلامتی کامل در حرفه خود تا پایان مشغول فعالیت باشند.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار