رضا اردکانیان در پاسخ به پرسش از آغاز مجدد عملیات اجرایی تونل انتقال آب کوهرنگ سه اظهار داشت: هیچ طرحی بدون طی کردن مراحل قانونی عملیاتی نخواهد شد.
کد خبر: ۶۲۷۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹ 05 July 2018
وزیر نیرو: تونل کوهرنگ سه از ضوابط قانونی مستثنی نیست
وزیر نیرو در اهواز گفت: برای از سر گیری عملیات ساخت تونل سوم کوهرنگ برابر ضوابط عمل می شود واین طرح از ضوابط قانونی مستثنی نیست.
 
رضا اردکانیان پنج شنبه در پاسخ به پرسش از آغاز مجدد عملیات اجرایی تونل انتقال آب کوهرنگ سه اظهار داشت: هیچ طرحی بدون طی کردن مراحل قانونی عملیاتی نخواهد شد. 
 
وی بدون ارایه توضیح بیشتر درباره پیوست زیست محیطی این طرح افزود: طرح انتقال آب تونل کوهرنگ سه نیز باید مانند دیگر طرح ها مراحل قانونی را بگذراند و از این قاعده مستثنی نیست لذا مطمئن باشید بااینطرح هم برابر ضوابط قانونی عمل می شود. 
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان 2 روز قبل در شورای اداری استان اصفهان از شروع مجدد عملیات اجرایی سد تونل سوم کوهرنگ پس از پنج سال خبر داد و اعلام کرد با تامین منابع مالی مورد نیاز، عملیات اجرایی آن از سر گرفته شده است. 
 
این در حالی است معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست سابق گفته بود انتقال آب‌های سرشاخه‌های رود کارون و تونل‌های بیرگان(کوهرنگ سوم) و بهشت آباد فاقد مجوز زیست محیطی هستند و قول تعطیلی این پروژه‌ها را داده بود. 
 
عملیات اجرایی تونل سوم کوهرنگ در سال 1377 و با هدف تامین آب به میزان حدود 255 میلیون متر مکعب در سال برای تامین بخشی از کمبود آب منطقه مرکزی ایران آغاز شده است. 
 
قرارداد ساخت سد تونل سوم کوهرنگ نیز در سال 1389 بسته شد و قرار بود سال 93 به بهره برداری برسد. 
 
عملیات ساخت تونل سوم کوهرنگ مراحل پایانی خود را طی می کند اما عملیات اجرایی سد مخزنی این تونل در چند سال اخیر بدلیل مشکلاتی از جمله منابع مالی متوقف مانده بود. 
 
 
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار