نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مشکلات ارزی، تامین مالی و مواد اولیه که صنایع ریسندگی و بافندگی و فرش منطقه کاشان با آن روبرو هستند، تلاش شد که مسئولان در صحنه عملیات و تولید، حضور پیدا کرده و بتوانند مشکلات را از نزدیک دیده و برای درمان آن چاره‌اندیشی کنند.
کد خبر: ۶۲۷۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ 05 July 2018

به گزارش تابناک : سید جواد ساداتی‌نژاد در حاشیه هم اندیشی صنایع فرش ماشینی در کاشان، اظهار کرد: نزدیک به 20 هزار نفر از کارگران شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در صنعت فرش شاغل هستند که اگر خللی بر آن وارد شود باعث بیکاری فزاینده در این منطقه خواهد شد. معاونان وزاری اقتصاد و صنعت در جمع صاحبان صنایع حاضر شده و در گفت‌وگو با صاحبان صنایع قول دادند که مشکل تامین مواد اولیه و منابع ارزی در صنعت فرش به زودی برطرف شود.

نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بازدید میدانی از وضعیت تولید در صنایع نساجی و فرش ماشینی کاشان و بحران تأمین نقدینگی و مواد اولیه این واحدهای تولیدی موضوع سفر معاون امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد و مدیرعامل بانک ملی است تا مشکل تامین منابع مالی صنایع ریسندگی و مشکل ال سی در خرید نقدی مواد اولیه حل شود.

وی تاکید کرد: اکنون جنگ اقتصادی شروع شده است و کارگران و صاحبان صنایع مطمئن باشند که مسئولان در کنار آن‌ها هستند؛ بنابراین باید همه تلاش و همکاری کنیم.

وی گفت:  از استاندار اصفهان که یک چهره ملی است و به حوزه صنعت و اشتغال آگاه است انتظار داریم  همانطور که مشکل آب کشاورزان بخش شرقی اصفهان را حل کرد درشهرک های صنعتی کاشان نیز حاضر شده و مشکلات کارگران و صاحبان صنایع را حل کند و حتی اگر نیاز باشد در هیئت دولت بست بنشیند.

نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی افزود: اشتغال 20 هزار نفر در یک صنعت، در کمتر جایی دیده می‌شود و باقی ماندن مشکل تامین مواد اولیه برای صنایع ریسندگی و بافندگی، باعث ضرر زیادی به اقتصاد خواهد شد.  با ادامه نشست های مشترک مجلس و دولت و تشکیل جلسات کارشناسی امیدواریم حوزه ارزی سامانده شده و صنعتگران بتوانند با آرامش به تولید ادامه دهند.

بیش از 700 واحد صنعتی نساجی و فرش ماشینی در  منطقه کاشان و آران و بیدگل مستقر است که 75 درصد تولید و صادرات فرش ماشینی کشور را بر عهده دارند.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار