سید محمد موسوی خواستار حمایت محیط‌زیست فارس از ارتقای رده‌های زیست‌محیطی این شهرک صنعتی شد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان مُهر در بخش گاز، نزدیکی به عسلویه و هم‌جواری با پالایشگاه گاز پارسیان و پالایشگاه بنزین، قابل توجیه نیست که محدودیت‌های زیست‌محیطی برای این شهرک صنعتی اعمال شود.
کد خبر: ۶۲۶۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶ 04 July 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:احد فتوحی ظهر امروز در بازدید از شهرک صنعتی مُهر بابیان اینکه به علت محدودیت رده‌های زیست‌محیطی در این شهرک صنعتی نمی‌توانیم پاسخگوی بخش زیادی از سرمایه‌گذاران باشیم، اظهار داشت: درخواست اصلاح رده‌های زیست‌محیطی به اداره کل حفاظت محیط‌زیست ارائه و در این زمینه جلسات کارشناسی نیز برگزارشده که با موافقت محیط‌زیست، شاهد گام‌های مؤثری درزمینه‌ی توسعه صنعتی و اشتغال پایدار هستیم.

وی بابیان این‌که توسعه صنعتی بدون در نظر گرفتن الزامات زیست‌محیطی توسعه پایدار نخواهد بود، افزود: بر اساس قانون اقدام به ایجاد فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کردیم و علاوه بر آن متناسب با استقرار و بهره‌برداری از واحدهای صنعتی، تصفیه‌خانه فاضلاب نیز ایجاد می‌‌شود.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به انتخاب مشاور ذیصلاح به‌منظور اجرای اصلاح و ارزیابی مجدد مطالعات زیست‌محیطی این شهرک صنعتی، گفت: نتایج این مطالعات به‌زودی به اداره کل محیط‌زیست فارس ارسال می‌شود تا این اداره کل در خصوص اصلاح رده‌های زیست‌محیطی اقدام کند.

فتوحی از در نظر گرفتن مشوق 70 درصدی برای سرمایه‌گذاران در این شهرک صنعتی خبر داد و تصریح کرد: متقاضیان سرمایه‌گذاری در این شهرک صنعتی به‌شرط دریافت پروانه بهره‌برداری و ایجاد اشتغال بر اساس برنامه زمان‌بندی‌شده، مشمول دریافت این مشوق‌ها می‌‌شوند.

وی کاهش سهم پرداخت نقدی به 5 درصد با اقساط 48 ماهه را از دیگر مشوق‌هایی اعلام کرد که برای سرمایه‌گذاران اعمال می‌شود.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی فارس ادامه داد: با اصلاح رده‌های زیست‌محیطی و اختصاص مشوق‌های ویژه سرمایه‌گذاری، مهم‌ترین زمینه برای توسعه صنعتی شهرستان مُهر و ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه فراهم می‌شود.

فتوحی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان مُهر ازجمله وجود پالایشگاه گاز پارسیان در این شهرستان و هم‌جواری آن با منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در جنوب شرقی استان بوشهر، بیان کرد: شهرک صنعتی مُهر با محوریت ایجاد صنایع تخصصی مربوط به نفت، گاز و پتروشیمی و استقرار صنایع پایین‌دستی از قابلیت‌های مناسبی برای توسعه صنعتی این شهرستان برخوردار است.

وی افزود: شهرک صنعتی مُهر با 200 هکتار مساحت از ظرفیت استقرار 250 واحد صنعتی با اشتغال‌زایی 5 هزار نفر برخوردار است و هم‌اینک 15 قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان فعالیت در این شهرک منعقدشده و 6 واحد صنعتی دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی حدود 90 درصد در دست‌ساخت است.

این مقام مسؤول بابیان این‌که طرح شبکه داخلی گاز شهرک صنعتی مُهر در مرحله پایانی قرارداد، خاطرنشان کرد: تاکنون شبکه توزیع داخلی آب و برق، شبکه آب‌رسانی شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه آب آشامیدنی در این شهرک اجراشده و طرح زیرسازی و آسفالت بخشی از شهرک نیز به انجام رسیده است که طرح تکمیلی نیز امسال اجرایی می‌شود.

محیط‌زیست فارس از ارتقای رده‌های زیست‌محیطی حمایت کند

فرماندار شهرستان مُهر مهم‌ترین مشکل این شهرک صنعتی را وجود محدودیت در رده‌های زیست‌محیطی اعلام کرد و گفت: به‌این‌علت سرمایه‌گذاران زیادی در حوزه‌های صنایع شیمیایی و پایین‌دستی نفت و گاز و پتروشیمی تاکنون نتوانسته‌اند در این شهرک صنعتی مستقر شوند.

سید محمد موسوی خواستار حمایت محیط‌زیست فارس از ارتقای رده‌های زیست‌محیطی این شهرک صنعتی شد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان مُهر در بخش گاز، نزدیکی به عسلویه و هم‌جواری با پالایشگاه گاز پارسیان و پالایشگاه بنزین، قابل توجیه نیست که محدودیت‌های زیست‌محیطی برای این شهرک صنعتی اعمال شود.

وی تصریح کرد: با توجه به هم‌جواری این شهرک صنعتی با منطقه پارس جنوبی در استان بوشهر و امکان دسترسی سریع به مواد اولیه پتروشیمی، ایجاد صنایع پایین‌دستی صنعت نفت و پتروشیمی در این شهرک صنعتی می‌تواند شرایط راحت و مناسب‌تری برای دریافت مواد اولیه فراهم آورد و این مهم به لحاظ اقتصادی نیز بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

فرماندار شهرستان مُهر در مورد مزیت‌های سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی مُهر مطرح کرد: این شهرک به سبب نزدیک بودن به آب‌های خلیج‌فارس از ظرفیت مناسبی برای صادرات و دستیابی به بازار کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برای عرضه محصولات تولیدی برخوردار است.

موسوی ادامه داد: نزدیکی شهرک صنعتی مُهر به بزرگراه و اتوبان برای دسترسی آسان‌تر به مرکز استان فارس و نزدیکی به فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس از دیگر مزیت‌های این شهرک به شمار می‌آید.

در این بازدید مقرر شد عملیات توسعه فضای سبز با استفاده از گونه‌های گیاهی سازگار با اقلیم منطقه در دستور کار قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار