عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد از میوه‌های تولیدی کشور خراب می‌شود این میزان با توجه به محدودیت آبی که وجود دارد تاسف بار است.
کد خبر: ۶۲۶۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸ 04 July 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:علی اکبری در خصوص ایجاد زیرساخت صنایع تبدیلی در زمینه زعفران، اظهار داشت: در موضوعاتی مانند ایجاد زیرساخت صنایع تبدیلی اصولا دولت نباید ورود پیدا کند، دولت باید بیشتر زمینه را ایجاد کند، مشاوره بدهد و تسهیلات را در اختیار افراد متقاضی قرار دهد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر مجموعه افراد یا اتحادیه‌هایی که در هر بخش تولیدی هستند بتواند به صورت زنجیره فعالیت داشته باشند مطمئنا منافع برای آنها بیشتر است و به راحتی می‌توانند بازار را مدیریت کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در خصوص محصولات کشاورزی مختلف مانند خیار، گوجه و میوه‌ها امکان صنایع تبدیلی وجود دارد؛ اما کماکان فضایی خالی بسیاری در این بخش داریم، ادامه داد: بخش عمده ای از محصول میوخ باغات و تولیدی ایران خراب می‌شود و مصرف نمی‌کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اهتمام جدی مخصوصا توسط خود تولیدکنندگان وجود دارد تا زنجیره تولید را کامل کنند، تصریح کرد: یکی از راهبردهای وزارت جهاد کشاورزی حمایت از زنجیره‌های تولید است تا بتوانند ارزش افزوده را در داخل کشور ایجاد کنند .

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه گزارش شده که بین 20 تا 25 درصد از میوه‌های تولیدی کشور خراب می‌شود این میزان با توجه به محدودیت آبی که وجود دارد تاسف بار است، خاطرنشان کرد: بخشی از خرابی میوه‌ها به کیفیت، عدم دسترسی به بازار، عدم کشش بازار بر می‌گردد کشور ما در صادرات نیز محدودیت دارد زیرا عضو هیچ اتحادیه و یا کنوانسیونی نیستیم لذا اگر قصد داشته باشیم صادرات کنیم ناچارا باید تعرفه بپردازیم، پرداخت تعرفه نیز باعث کاهش قدرت رقابت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار