مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: ۴۰ درصد فوتی های تصادفات در اصفهان به علت چپ کردن خودرو است. با اشاره به اینکه عدم استاندارد بودن خودروها آمار بالای تصادفات ناشی از چپ شدن خودرو را رقم زده است،خودروهای استاندارد، دارای سیستم کنترل پایداری الکترونیکی است که می تواند خطرات تصادفات را کاهش دهد.
کد خبر: ۶۲۶۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ 03 July 2018

به گزارش تابناک اصفهان : مهدی خضری با اشاره به اینکه عدم استاندارد بودن خودروها آمار بالای تصادفات ناشی از چپ شدن خودرو را رقم زده است، اظهار داشت: خودروهای استاندارد، دارای سیستم کنترل پایداری الکترونیکی است که می تواند خطرات تصادفات را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه همواره در تصادفات عوامل مختلفی نقش دارد که خودرو، عامل انسانی و جاده سه مولفه مهم در این راستا به شمار می رود، تصریح کرد: در استان اصفهان در برخی جاده ها ما همچنان با چالش راه های پرتصادف روبرو هستیم که در این زمینه توانستیم بیش از صد نقطه را شناسایی کنیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان تصریح کرد: راه های پرتصادف معمولا با تامین اعتبار از سوی دولت بی خطر می شود که با تمامی تلاش ها توانستیم اعتبار مورد نیاز برای اصلاح ۱۳ نقطه را کسب کنیم.

وی ادامه داد: هرچند بیش از ۶۰ نقطه مورد تصویب در حوزه کشوری قرار گرفته است اما با این وجود اعتبار همه این نقاط تامین نشده است.

خضری با بیان اینکه در همین شرایط هم در تلاش هستیم تا شیب ها را بی خطر و جاده هایی که احتمال چپ شدن خودرو در آنها زیاد است را شناسایی کنیم، اظهار داشت: ممکن است در ایک جاده برخی نقاط دارای خطر واژگونی باشد که این مکان ها نیز شناسایی شده است و در این زمینه توانستیم نقشه ای جامع را تدوین و تهیه کنیم تا در این صورت اصلاح مسیرهای حادثه خیز تسهیل شود.

وی بیان داشت: بیشتر محورهای مواصلاتی در استان اصفهان ترانزیتی است و مسیر بسیاری از مسافران به شهرهای دیگر از جاده های استان می گذرد که به همین سبب و نیز به دلیل عواملی همچون خودروی غیراستاندارد و نقطا حادثه خیز، بیش از ۴۰ درصد قربانیان تصادفات در جاده های اصفهان به دلیل چپ کردن خودرو فوت کرده اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان ادامه داد: واژگونی خودرو سهم قابل توجهی در خسارت های ناشی از تصادفات دارد که می توان به آمار ۱۸ درصدی در این زمینه اشاره کرد. هرچند چپ کردن خودرو در جاده های اصفهان مصدومیت های ۳۴ درصدی را نیز رقم زده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار