فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش 40 درصدی بارندگی در استان، گفت: سال جاری، سالی بحرانی برای حریق در مناطق حفاظت شده است.
کد خبر: ۶۲۶۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ 03 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- سید اصغر نوربخش گفت: از ابتدای سال جاری چهار مورد آتش‌سوزی در مساحت تقریبی 1.3 هکتار شامل دو مورد در مناطق حفاظت شده هلن، یک مورد در سبزکوه و یک مورد در تنگ صیاد صورت گرفته است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه منطقه حفاظت شده هلن یکی از کانون‌های آتش‌سوزی در منطقه محسوب می‌شود، افزود: در استان گونه گیاهی و بوته‌ای با خاصیت خودسوزی وجود ندارد و دلیل آتش‌سوزی‌های صورت گرفته عوامل انسانی بوده است.
وی با اشاره به اینکه سال جاری، سالی بحرانی برای حریق در مناطق حفاظت شده است، اضافه کرد: علی‌رغم کاهش 40 درصدی بارندگی در چهارمحال و بختیاری، اکثر بارش‌ها در فصل بهار صورت گرفت که باعث رشد گیاهان علفی و یکسان در منطقه شد؛ این گیاهان به دلیل کمبود منابع آبی، کاهش چرای دام‌ها و افزایش دمای هوا خشک شده و احتمال آتش‌سوزی در مراتع را افزایش می‌دهند.
نوربخش با اشاره به مستقر شدن شیفت حریق 24 ساعته در چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: گشت و کنترل مناطقی که گردشگر بالایی دارند و خرید تجهیزات اطفای حریق از جمله اقدامات صورت گرفته برای کاهش خسارات آتش‌سوزی در استان است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مردم حتی‌الامکان از روشن کردن آتش در مراتع و مناطق حفاظت شده پرهیز کنند، گفت: آتش زدن زمین‌های کشاورزی علاوه بر امکان سرایت به مناطق حفاظت شده، آلودگی هوا را نیز در پی دارد.
 وی افزود: اگر در لحظات اولیه وقوع آتش‌سوزی اطفای حریق صورت گیرد امکان مهار وجود دارد در غیر اینصورت آتش با سرعت بالایی به مناطق همجوار سرایت می‌کند.
نوربخش اضافه کرد: در صورت همکاری مردم و مسؤولان محلی می‌توان هرگونه حریق را در دقایق اولیه مهار کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار