معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه از آبرسانی سیار به بیش از ۱۴۰ روستای استان خبر داد و گفت: طی روز‌های گرم اخیر به تعداد روستا‌های نیازمند آبرسانی سیار در استان افزوده شده است.
کد خبر: ۶۲۶۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ 03 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،یوسف اسماعیلی ، با اشاره به 1750 روستایی که با بیش از 402 هزار نفر جمعیت تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند، افزود: از این تعداد هم اکنون 140 روستا به دلیل نداشتن منابع آب کافی به صورت سیار آبرسانی می‌شوند.

وی اظهار کرد: طی روزهای اخیر که شاهد افزایش دمای هوا بودیم به تعداد روستاهای نیازمند آبرسانی سیار اضافه شد و هرچه به سمت گرما پیش برویم تعداد روستاهای نیازمند آبرسانی سیار بیشتر خواهد شد.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه یادآوری کرد: در فصل گرما از یک سو افزایش مصرف را داریم و از سوی دیگر برخی منابع آبی روستاها به دلیل گرما کم آب و خشک می‌شوند.

اسماعیلی پیش بینی کرد در اوج فصل گرما به بیش از 300 روستای استان آبرسانی سیار صورت گیرد و افزود: اوج آبرسانی‌ها تا مهر ماه است و پس از آن دوباره منابع آبی احیا و میزان مصرف کم می‌شود.

به گفته این مسئول، عمده روستاهای نیازمند آبرسانی سیار استان نیز در شهرستان‌های بزرگ، مناطق گرمسیری و خصوصا در شرایط کنونی در مناطق زلزله زده از جمله سرپل‌ذهاب و گیلانغرب هستند.

وی سهمیه آبرسانی برای هر خانوار را 150 تا 200 لیتر در شبانه‌روز اعلام کرد که عمدتا برای مصارف شرب روستاییان است و افزود:البته روستاییان به دلیل مصرف آب خصوصا برای احشام به آب بیشتری نیاز دارند.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه منبع تامین آب برای آبرسانی روستاها را از چاه‌های موجود اعلام کرد و گفت: اگر مردم در مصرف آب صرفه‌جویی نداشته باشند، در فصل گرمای پیش رو با مشکل مواجه خواهیم شد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار