معاون صنایع دستی میراث فرهنگی اصفهان مهاجرت نقره کاران اصفهانی به ترکیه را تکذیب کرد.
کد خبر: ۶۲۶۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴ 03 July 2018

به گزارش تابناک : جعفر جعفرصالح در ارتباط با مشکلی که در ارتباط با صادرات صنایع نقره توسط هنرمندان نقره‌کار مطرح است، اظهار داشت: رشته هایی که در ساخت و ساز اصول سنتی و ریشه دار بودن را رعایت کنند در زمره صنایع دستی قرار می گیرد و نقره کاری نیز در زمره رشته های تخصصی این حوزه است.

وی افزود: در ارتباط با مهاجرت هنرمندان نقره کار به دلیل شرایط خاص صادراتی باید به این نکته اشاره کنم که این مشکل تنها برای صنعت نقره وجود ندارد و به طور کلی زمانی که بازار کار وجود ندارد برای بسیاری از رشته ها این نوع بحثها قوت پیدا می کند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به اهمیت بحث ارتزاق و درآمدزایی هنرمندان از طریق دریافت سفارشات ابراز داشت: زمانی که یک هنرمند از راه قلم زنی درآمد به دست میآورد و از موتیف های ایرانی در آثار خود استفاده می‌کند از دیدگاه ما ایرادی ندارد که سفارش هایی را از خارج کشور دریافت و مطابق روحیه خریداران به ساخت صنایع دستی بپردازد.

انتقاد به برخی هنرمندان ایرانی در ارتباط با عدم تولید مطابق سفارش مشتری

وی با بیان اینکه مشتری مداری به معنای این است که بر اساس نیاز مشتری کار تولید کنیم، ابراز داشت: این انتقاد در ارتباط با عدم سفارش پذیری از مشتری و ساخت صنایع دستی مطابق خواسته وی در کشور ما وجود دارد بنابراین زمانی که هنرمندی مطابق نیاز سفارش دهنده صنایع دستی تولید می کند نمی توان به وی ایرادی وارد کرد.

جعفرصالحی با تاکید بر اینکه اگر افرادی در خارج از کشور به سفارش پذیری آثار و یا تولید آثار بپردازند به معنای انتقال هنر به خارج از کشور نیست، بیان داشت: در واقع این افراد آثار خود را مطابق درخواست و نیاز مشتری ایجاد می کنند که این کار از دید ما صحیح محسوب می شود.

تنها یک نفر در کشور همسایه به امر نقره‌کاری مبادرت می ورزد

وی با بیان اینکه هنرمندانی داریم که آثار شاخص خود را در کشورهای دیگر اخذ سفارش می کنند اما بیشتر فعالیت خود را در اصفهان انجام می‌دهند، تاکید کرد: بخش زیادی از هنرمندان ما در داخل ایران فعالیت دارند و تا جایی که اطلاع داریم تنها یک نفر در کشور همسایه به امر نقره‌کاری مبادرت می ورزد که کاملاً از فعالیت وی اطلاع داریم و کارهای وی با برند ایرانی تولید می شود.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار