کد خبر: ۶۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳ 15 July 2015
در همایش عفاف و حجاب استان البرز هماهنگ نبودن برخی ادارات با نیروی انتظامی در اجرای طرح عفاف و حجاب مطرح شد.
‌به گزارش خبرنگار مهر، همایش عفاف و حجاب امروز صبح در ستاد فرماندهی استان البرز و با محوریت پرداختن به عفاف و حجاب و کم کاری برخی از ارگان های استان در همکاری با نیروی انتظامی در امر عفاف و حجاب برگزار شد.

سردار علی بخش کامرانی صالح رییس فرماندهی انتظامی استان البرز در این مراسم اظهار کرد: اهمیت کار نیروی انتظامی در بحث حجاب و عفاف به طور کامل مشخص است و زحمت پرسنل مربوطه در این حوزه بر کسی پوشیده نیست.

وی در ادامه فاصله گرفتن جامعه از امر عفاف و حجاب فاصله را موجب نابودی خانواده دانست و گفت: توصیه قرآن به تزکیه با رعایت عفاف و حجاب و پرداختن به حجاب در چشم و گفتار در آیات ذکر شده است.

وی افزود: ۲۴ دستگاه استان در کنار نیروی انتظامی وظیفه دارند در این راستا فعالیت کرده و نقش خود را ایفا کنند رسانه ها نیز در این عرصه مانند همیشه همراه با پلیس برای تامین امنیت روحی روانی و رسیدن به احساس امنیت تلاش می کنند.

عدم رعایت حجاب در جامعه آمار طلاق را افزایش می دهد

رییس فرمانده ستاد انتظامی استان در ادامه با تشکر از همکاری و رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان و برای پرداختن به امر عفاف و حجاب گفت: گروهی از بیسجیان  با فراگیری آموزش های لازم در کنار نیروی انتظامی در این عرصه فعالیت می کنند.

در این همایش حجت الاسلام و المسلمین  مهدی خضری، رییس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی البرز بیان کرد: فلسفه حجاب به این دلیل مطرح است که بعضی افراد در قالب آزادی یا دموکراسی یا مطرح کردن بی بند و باری هایی که در غرب وجود دارد، به دنبال مقابله با فلسفه حجاب هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه پرداختن به حجاب نیاز به تحقیق و عملکرد عملی دارد، افزود: اسلام سخنان زیادی در باب عفاف و حجاب دارد به عنوان مثال اسلام می گوید زینت و آرایش زنان فقط باید برای همسر وی است و پیامدهای برهنگی زنان در جامعه موجب تحریک مردان و یا جوانانی می شود که بر آنها نامحرم هستند.

رییس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی البرز ادامه داد: با عدم رعایت حجاب در جامعه آمار طلاق و از هم گسیختگی خانواده ها افزایش یافته است، زیرا وقتی شخصی هوس های سرکش داشته باشد به هر قیمتی باشد به دنبال آن می رود.

وی با توضیح اینکه در اسلام داشتن روح آرام، اعصاب سالم و چشم و گوش پاک فلسفه حجاب است، افزود: حضور زنان با حجاب در ادارات، شاخه های ورزشی، راهپیمایی ها و حتی جنگ نشان می دهد که حجاب زن را منزوی نمی کند.

وی با بیان اینکه حضور مختلط دختران و پسران جوان در کلاس های دانشگاه اشتباه است، افزود: در مدارس که هنوز فرزندانمان کم سن و سال هستند، جداسازی دختران و پسران اعمال شده است، اما در دانشگاه ها که زمان داشتن اوج غریزه جنسی است، شاهد حضور دختران و پسران در کنار یکدیگر و در کلاس های درس هستیم.

نیروی انتظامی البرز برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نمایشگاه برگزار می کند

حجت الاسلام خضری گفت: وقتی به حضور مختل دختران و پسران در دانشگاه ها انقادی می شود سرو صداها بلند می شود که چرا در این خصوص انتقاد می کنید.

وی با ذکر اینکه وظیفه نیروی انتظامی در امر حجاب و عفاف روشن است گفت: در امور فرهنگی باید ائمه جماعت استان، صدا و سیما، روحانیون، مدیران آموزش و پرورش و یا بسیج همگام با نیروی انتظامی و در اتحاد با یکدیگر در راستای حفظ حجاب و عفاف که خواسته اسلام است، گام بردارند.

در همایش عفاف و حجاب، سرهنگ سید محمد رضا خسروی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی البرز نیز گفت: فلسفه حجاب و عفاف به سال ۱۳۱۴ و واقعه مسجد گوهرداشت مشهد که در آن علما به کشف حجاب اعتراض کردند، بر می گردد.

وی در ادامه با توضیح اینکه برای گرامبداشت این اعتراض تاریخی و انقلایبی علما به فرمان امام خمینی روز ۲۱ تبرماه به نام عفاف و حجاب نامگذاری شد، افزود: حجاب هویت ملی و مذهبی ماست، لذا با رعایت آن هویت ما حفظ می شود.

وی در پایان به همگام نبودن برخی ارگان های استان در امر عفاف و حجاب، افزود: درست است که برخی دارات استان همکاری لازم را با نیروی انتظامی در راستای پاسداست حجاب و عفاف انجام نمی دهند، اما حوزه معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان، نمایشگاه ها و برنامه هایی را در راستای ترویج این امر برگذار می کند  و از کسانی که برای حفظ حجاب تلاش دارند، نیز تجلیل می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار