آثار خوشنویسی دانش آموخته کارشناسی هنر اسلامی دانشگاه هنر اصفهان در نشریه تایپ (Type) امریکا بازتاب درخشانی داشت.
کد خبر: ۶۲۵۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷ 02 July 2018

به گزارش تابناک : روابط عمومی دانشگاه هنر اصفهان روز دوشنبه اعلام کرد: 'تایپ' از نشریه های حوزه تایپوگرافی و خوشنویسی است که به معرفی 13 نفر از با استعدادترین هنرمندان خوشنویسی از سراسر جهان پرداخته که نام یک هنرمند ایرانی در بین آنها به چشم می خورد.
این هنرمندان از کشورهای آمریکا، ایتالیا، روسیه، اسپانیا، سوئیس، برزیل، ژاپن و ویتنام هستند و 'محمود وطن خواه' دانش آموخته کارشناسی هنر اسلامی دانشگاه هنر اصفهان به عنوان تنها نماینده ایران و همچنین کشورهای اسلامی انتخاب شده‌است.
در این نشریه آثار این هنرمند و مصاحبه با وی منتشر و عنوان شده است: « فرم ‌های قدرتمند وطن‌خواه از تمایل به نوعی بیانِ کیهانی شعر برخاسته ‌اند. او در تابلوهای پر جزئیات و اثرِ سفالین الهام گرفته شده از مصنوعاتِ باستانی به خط کوفی از زبان بصری و صنایع دستی بسیار عالی بهره گرفته است. این آثار روح ما را غنی می‌سازد، همچون یک نوشیدنی خنک از ژرفای یک چشمۀ عمیق». 
این هنرمند در متن مصاحبه به اهمیت هنر خوشنویسی در سرزمین‌های اسلامی، فرهنگ و ادبیات غنی ایران، شخصیت ایرانی خط نستعلیق، اهمیت ارتباطات انسانی از طریق زبان و نوشتار و همچنین توجه به میراث گذشتگان در عین امروزی بودن، اشاره کرده‌ است.
محمود وطن خواه روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا بیان کرد: آثارم از طریق انتشار در شبکه های اجتماعی مورد توجه موسس و اعضای هیات تحریریه نشریه تایپ قرار گرفت.
وی افزود: آنها آثار خوشنویسی من که در حوزه ' نقاشی خط' ( نقش خط) است را بررسی کرده و علاوه بر انتشار تعدادی از آنها، مصاحبه ای نیز در این زمینه انجام دادند.
این هنرمند با اشاره به انتشار این مصاحبه و آثار خوشنویسی اش در ماه ژوئن 2018 در نشریه تایپ، گفت: تایپ یکی از نشریه های معتبر آمریکاست که موسس آن، مشاور و سردبیر هنری نشریه های نیویورک تایمز و رولینگ استون است.
وی با بیان اینکه در آثارم بیشتر به دنبال ایجاد خلاقیت و نوآوری در حوزه 'نقاشی خط' هستم، تصریح کرد: تا کنون در چند جشنواره سراسری از جمله امام رضا(ع)، روح الله و هنرمندان جهان برتر حائز رتبه های برتر شده ام.
نقاشی خط (نقش خط) شیوه ‌ای در نقاشی مدرن و خوشنویسی معاصر ایرانی و ترکیبی از خطاطی و نقاشی است.
دانشگاه هنر اصفهان دارای حدود سه هزار دانشجو و 105 عضو هیات علمی در شش دانشکده معماری و شهرسازی، مرمت، هنرهای تجسمی و کاربردی، کارآفرینی و اقتصاد هنر، صنایع دستی و هنر ادیان و تمدنهاست. 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار