کد خبر: ۶۲۵۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۹ 02 July 2018

معاون شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه انشعابات غیر مجاز یکی از دلایل افت فشار آب در منطقه محسوب می شود گفت: یک میلیون نفر در 16شهر سیستان و بلوچستان با کم آبی روبرو هستند.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، نصرالله چاری در جلسه شورای اسلامی استان افزود: هم اینک 613حلقه چاه تامین آب آشامیدنی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که تنها آبدهی 144حلقه نرمال و میزان آبدهی 178حلقه چاه 50 درصد کاهش یافته در حالی که 50 درصد این چاهها نیز خشک شده اند و 96حلقه چاه نیز در حال خشک شدن است .

چاری با اشاره به تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی افزود: 30میلیارد تومان از این مبلغ در حوزه آب و فاضلاب روستایی به منظور تجهیز چاهها، آبرسانی سیار و کف شکنی چاههای موجود هزینه می شود.

وی با اشاره به اینکه از این چاهها روزانه 25تا 26متر مکعب آب برداشت می شود بیان کرد: همچنین پیشنهاد شده تا به مزارع کشاورزی و باغها که به دلیل کمبود آب دچار مشکل شدند اجازه حفر چاه داده شود .

وی تصریح کرد: هم اینک هزار لیتر آب در ثانیه در منطقه سیستان توزیع می شود در حالی که تقاضای مردم این رقم را به 2400لیتر می رساند .

وی ادامه داد: شهرستان دلگان و زرآباد در جنوب سیستان و بلوچستان از بیشترین منابع آبی برخوردار هستند و مشکلی از حیث برداشت آب از سفره های زیرزمینی ندارند .

معاون شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: 18میلیون متر مکعب در سال از چاه نیمه در منطقه سیستان توزیع می شود و 26 میلیون متر مکعب نیز به شهر زاهدان انتقال می یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار