مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد با اشاره به نقش رسانه ها در جامعه گفت: رسانه ها بايد آزادانه و خلاقانه در سايه اخلاق نقد‌های خود را بيان كنند .
کد خبر: ۶۲۵۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹ 01 July 2018

 حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد امروز با علی صالحی مدیر کل روابط عمومی استانداری یزد دیدار و گفت و گو کرد .

حجت الاسلام «مصطفی گرجی» در جریان دیدار با «علی صالحی» مدیرکل روابط عمومی استاندای یزد،‌ اظهار کرد: کانون‌های مساجد به عنوان ظرفیت عظیمی هستند که اگر بتوانیم فکر نو و خلاقیت را در آن وارد کنیم، به خوبی می‌توانیم ارتباط بین جامعه، جوانان و مساجد را بر قرار کنیم .

وی افزود: کانون‌های فرهنگی هنری بستری مناسب و بهترین فرصت برای فعال کردن جوانان و ورود آنها به مساجد و اجتماع است که باید به تناسب تقاضای نسل امروز و با محتوایی مناسب وارد عمل شویم تا بتوانیم به اهداف خود دست یابیم.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان یزد،گفت: قالب‌هایی که انتخاب می‌کنیم بایستی به بهترین نحو انتخاب شوند تا بتوان از قالب‌های هنری به مفاهیم دینی برسیم .

حجت الاسلام گرجی همچنین با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی، خاطرنشان کرد: رسانه ها و خبرگزاری‌ها پل ارتباطی دغدغه‌های مردم و متولیان حوزه اجتماعی و دینی هستند که در این راستا نقش خبرگزاری‌ها بسیار سنگین است .

وی افزود: ما امروز باید فضا را برای خبرگزاری ها و رسانه ها آزاد بگذاریم تا آزادانه و خلاقانه در سایه اخلاق بتوانند نقدهای خود را بیان کنند .

این مقام مسئول تصریح کرد: امروز قشر خاکستری ما 75 درصد از جامعه را تشکیل می دهند که یکی از چالش های آنها نیز در زمینه ثبات شخصیت است .

حجت الاسلام گرجی بیان کرد: هدف ما حضور بچه های هنری در مساجد و حضور بچه های مسجد در جمع هنرمندان است زیرا معتقدیم که امروز باید با استفاده از ابزار هنر و معنویت به فهم گزاره های دینی برسیم .

وی گفت: امروز دشمن از ابزار رسانه که خود یک هنر ست جهت ترغیب و جذب استفاده کند و بر ما نیز لازم است تا از ابزار هنر در ساحت های متفاوت ان، فضای مجازی، تئاتر و ... استفاده کنیم .

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد بیان کرد: ما به دنبال استفاده از زبان هنر برای اقشار مختلف در مساجد و جامعه هستیم تا از این طریق بتوانیم بیشترین جذب را داشته باشیم .

حجت الاسلام گرجی بیان کرد: استفاده از نقاشی و بازی های رایانه ای برای آموزش قرآن به کودکان، راه اندازی کاروان دانایی، گردشگری مذهبی از جمله این اقداماتی است که در دبیرخانه کانون های مساجد یزد برنامه ریزی شده است .

وی در پایان گفت: خوش خلقی و خوش رویی یکی از ویژگی های بسیار پسندیده ای است که باید متولیان حوزه تعلیم و تربیت خود را متصل به آن کنند و با رفتاری سلیمانه و برخوردی صمیمانه در تولید و جذب مخاطب سهم بسزایی داشته باشند .

«علی صالحی» مدیر کل روابط عمومی استانداری یزد نیز در این نشست گفت: مساجد به عنوان یکی از آرامش بخش ترین مکان ها در جامعه هستند که انسان می تواند فارغ از هرگونه مشکلات به آرامش برسد .

وی افزود: کانون های مساجد نیز به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی است که می تواند از دل مساجد به عنوان شروع اقدامات فرهنگی استفاده کرد و به خوبی نیز از آنها جواب گرفت .

مدیر کل روابط عمومی استانداری یزد بیان کرد: ما باید از ظرفیت کانون های مساجد به خوبی استفاده کنیم و از این طریق شور و حضور مردم و جوانان را در مساجد بیشتر کنیم .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار