کد خبر: ۶۲۴۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹ 30 June 2018
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، احمد ناصری در دیدار با معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در خانه معلم اردبیل اظهار کرد: ما در استان اردبیل 19 منطقه و ناحیه آموزشی داریم که در این مناطق و نواحی 233 هزار دانش‌آموز در قالب 3 هزار و 400 واحد آموزشی و بیش از یک هزار و 900 ساختمان احداث شده مشغول تحصیل هستند.
وی به وجود 12 هزار و 300 کلاس درس، 19 هزار پرسنل شاغل و 15 هزار بازنشسته در مجموعه آموزش و پرورش استان اردبیل اشاره و خاطرنشان کرد: ما در سه شهرستان اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر با افزایش جمعیت دانش‌آموزی روبرو هستیم به طوری که در این سه شهرستان 23 درصد فضاهای آموزشی دونوبته مدیریت می‌شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل به هماهنگی بی‌نظیر آموزش و پرورش استان اردبیل با نوسازی مدارس و مجمع خیرین مدرسه‌ساز اشاره کرد و افزود: این هماهنگی و همدلی سبب شده تا در حوزه ساخت و ساز مدارس با بهترین شرایط روبرو باشیم.
ناصری به اقدامات خوب انجام شده در بخش استانداردسازی سیستم گرمایشی و همچنین ضرورت جذب اعتبار برای خرید تجهیزات مدارس و هنرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: در حوزه تخریب و بازسازی واحدهای آموزشی ما نیاز جدی به ترمیم و نوسازی دارند به طوری که کارهای خوبی نیز در این حوزه با جذب اعتبارات در سال‌های اخیر انجام شده است.
وی بیان کرد: در مجموع دستگاه تعلیم و تربیت استان اردبیل در همه بخش‌ها روند رو به رشدی دارد به طوری که با کسب 96 درصد امتیاز در شاخص‌های سی و دوگانه در سطح کشور بعد از کرمان در جایگاه دوم قرار گرفته است به طوری که در استان اردبیل نیز در بین دستگاه‌های اجرایی برتر قرار داریم.

35 درصد مدارس نیاز به تخریب و بازسازی دارند
مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل نیز در این دیدار بیان کرد: در ماه‌های اخیر با حمایت معاون عمرانی استاندار اردبیل دو پروژه سالن ورزشی انگوت و مدرسه مسکن مهر نمین با انتخاب پیمانکار کار اجرایی و عملیاتی آنها شروع شده و با دستگیری خیرین سعی بر این است تا پروژه‌های نیمه تمام به سرعت تکمیل شود.
دولت لطفی گفت: با توجه به قدمت مدارس استان اردبیل بسیاری از این واحدها نیازمند تخریب و بازسازی هستند به طوری که فراتر از متوسط کشوری در این بخش 35 درصد واحدهای آموزشی این استان نیاز به تخریب و بازسازی دارند.
وی ادامه داد: ما اقدامات خوبی را در راستای تخریب و بازسازی بیش از 180 کلاس درس شروع کردیم و قطعا با توجه ویژه معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش تلاش خواهیم کرد تا این پروژه‌ها با اولویت تکمیل شود.
عضو شورای آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: در حوزه استانداردسازی مدارس به سیستم گرمایشی در 180 مدرسه کار اجرایی به انجام رسیده و با تامین منابع ملی و کمک خیرین فعالیت‌ها در این بخش ادامه دارد.
لطفی ضرورت تکمیل 27 نمازخانه و سالن ورزشی را به همراه تکمیل 95 کلاس درس تا مهرماه ضروری اعلام و تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار و فعال شدن پروژه‌های نیمه تمام قول می‌دهیم 206 کلاس درس را طی سالتحصیلی آینده با پشتیبانی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس در این استان تکمیل و زمینه افتتاح آن را فراهم کنیم.


انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار