مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان گفت: روزانه هزار متر مکعب آب بوسیله تانکر بین 20 هزار خانوار ساکن در 400 روستای این خطه توزیع می شود.
کد خبر: ۶۲۴۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ 28 June 2018

به گزارش تابناک : محمدحسن قرائتی روز پنجشنبه اضافه کرد: بیشتر این روستا در شرق اصفهان به ویژه در شهرستان های اردستان و نایین و بخشی نیزدر سمیرم استقرار دارند.
وی با بیان اینکه هزینه یک متر مکعب آبرسانی سیار هفت هزار و 500 تومان است، خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود 2 میلیارد تومان در حوزه آبرسانی سیار هزینه شد که با توجه به افزایش 50 درصدی هزینه ها این رقم به چهار میلیارد تومان افزایش یافته است.

** 45 درصد مشترکان روستایی پرمصرف هستند
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان گفت : طبق آمار شاهدیم 55 درصد مشترکان آب و فاضلاب شرایط نرمال مصرف که بین صفر تا 15 متر مکعب است را رعایت کرده و جزء مشترکان کم مصرف به شمار می آیند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان با اشاره به وضعیت مشترکان پرمصرف و بدمصرف آب در روستاها، گفت: 45 درصد از مشترکان شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان الگوی مصرف را رعایت نمی کنند که این مساله می تواند به یک بحران اجتماعی تبدیل شود.
وی تنها راه گذر از بحران آب را فرهنگ صحیح مصرف دانست وگفت: امسال با توجه به شرایط فعلی، الگوهای مصرف را تغییر داده‌ایم و برای برخورد با مشترکان پرمصرف تصمیمات جدی اتخاذ شده، بر همین اساس شرکت آب و فاضلاب در روستاها و شهرستان های استان اقدام به شناسایی مشترکان پرمصرف کرده اند.
قرائتی اضافه کرد: هم اینک وضعیت منابع آبی در استان اصفهان به گونه‌ای است که در ابتدا به مشترکان پرمصرف اخطار کتبی داده می شود و در صورت عدم رعایت الگوی مصرف مجبور خواهیم بود تا برای تامین آب سایر مشترکان انشعاب این دسته از مشترکان را به صورت موقت قطع کنیم و در مرحله ای که قرار است مجددا به مشترکان پرمصرف انشعاب واگذار شود این مهم با اخذ تعهد انجام خواهد شد.

**پیش بینی حفر 87 حلقه چاه 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان خاطرنشان کرد: حوضه آبریز زاینده‌رود امسال متاثر از کاهش بارش‌ها و خشکسالی در فلات مرکزی با افت محسوس منابع آبی همراه است، بر همین اساس در استان اصفهان پیش بینی حفر 87 حلقه چاه شده است.
وی یادآوری کرد: بخش دیگری از چاه ها نیازمند تجهیز و کف شکنی هستند که این مهم در دستور کار شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان قرار گرفته است.
قرائتی افزود: یکی دیگر از تمهیدات انجام شده این شرکت مربوط به مناطقی است که کیفیت آب مطلوب نیست در این راستا نصب دستگاه آب شیرین کن در دستور کار قرار دارد که تاکنون در 30 نقطه این دستگاه ها نصب و راه اندازی شده است و برای شهرستان اصفهان و نایین نیز در برنامه قرار دارد.
وی تصریح کرد: فرسودگی شبکه یکی از مشکلات بخش شرب روستاهای استان اصفهان است که در این زمینه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان بالغ بر 400 کیلومتر اصلاح و توسعه را در دست اجرا قرار داده، همچنین خط انتقال آب از منابع جدیدی که حفر چاه های آن انجام شده نیز تحقق یافته است.
وی در خصوص پیشرفت مجتمع آبرسانی شهرستان چادگان نیز گفت: آبگیری آن از دریاچه سد چادگان تامین شده و با اتمام خط انتقال، آبگیری آن آغاز می شود.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار