کد خبر: ۶۲۴۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵ 28 June 2018

با مطالعه کارنامه ای که از تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی برجای ماند آمار و ارقامی بدست می آید که هم باید به کی روش حق داد و هم به برانکو!

 با پایان دیدارهای تیم ملی در جام جهانی بغض کی روش از اتفاقات سالهای اخیر به ویژه یک سال پشت سر گذاشته شد در راه آماده سازی تیم ملی ترکید و در برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به لغو اردوی دوبی به خاطر عدم همکاری تیم پرسپولیس و برانکو مسایلی را پیش کشید که به موضوع آمادگی بازیکنان داخلی و لژیونرها انجامید.

بررسی اسامی بازیکنان تیم ملی در دیدارهای گروه B نشان می دهد چه نفراتی برای تیم ایران از لیگ برتر خودمان بازی کردند و کدام شان از لیگ های بیرون. کدامیک مؤثر بودند و کدام شان نه!

 

*۱۶ بازیکن در روسیه به میدان رفتند

از دقیقه یک بازی با مراکش (اولین بازی در جام جهانی) تا دقیقه ۶+۹۰ بازی با پرتغال ۱۶ بازیکن از مجموع لیست ۲۳ نفره تیم ملی در میدان حضور یافتند که اسامی آنها با تعداد بازی هایی که به میدان رفتند عبارتند از:

علیرضا بیرانوند(۳)، سید مجید حسینی(۳)، احسان حاج صفی(۳)، مرتضی پورعلی گنجی(۳)، روزبه چشمی(۱)، رامین رضاییان(۳)، میلاد محمدی(۲)، مسعود شجاعی(۱)، امید ابراهیمی(۳)، سعید عزت الهی(۲)، وحید امیری(۳)، کریم انصاریفرد(۳)، علیرضا جهانبخش(۳)، سامان قدوس(۳)، سردار آزمون(۳) و مهدی طارمی(۳).

*۵ بازیکن داخلی جزو مؤثرترینها بودند!

نکته جالب توجه در ارتباط با بازی ۱۶ تن از بازیکنان تیم ملی که در این سه بازی به زمین رفتند حضور ثابت ۵ بازیکن در آن بود. روزبه چشمی که در دیدار اول ۹۰ دقیقه بازی کرد به گفته کی روش مؤثرترین بازیکن تیم ملی در آن دیدار بود. مجید حسینی، بیرانوند، امیری و امید ابراهیمی هم که در این سه دیدار به میدان رفتند به گفته کی روش بهترین و مؤثرترین بازیکنان تیم ملی بودند که همگی از لیگ برتر خلیج فارس خودمان راهی جام جهانی شده بودند. همان هایی که چند ماه قبل کی روش معتقد بود به دلیل نداشتن بدنسازی لازم در باشگاه ها جزو ناآماده ترین ها خواهند بود ولی نتیجه عکس شد.

*۱۱ لژیونر با یک گل زده

در نقطه مقابل بین ۱۶ فوتبالیستی که در سه دیدار به زمین رفتند ۱۱ بازیکن مان در لیگ های اروپایی و قطر توپ می زدند. کریم انصاریفرد به عنوان آقای گل لیگ یونان تنها کسی بود که توانست در دیدار آخر با پرتغال یک گل از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند.

*لژیونرهایی که بازی نکردند

بین ۷ بازیکنی که حتی یک دقیقه فرصت حضور در جام جهانی به آنها نرسید ۳ بازیکن لژیونر هم بودند. رضا قوچان نژاد، امیر عابدزاده و اشکان دژاگه در روسیه فقط توریست بودند و بدون بازی به خانه برگشتند. البته مهدی ترابی، قلی زاده، خانزاده، پژمان منتظری و محمد رشید مظاهری هم ۴ بازیکن داخلی بودند که بدون بازی به ایران برگشتند.  

*نصف داخلی ها به میدان رفتند

با توجه به حضور روزبه چشمی در یک دیدار از سه بازی تیم ملی، از بین ۹ بازیکنی که کی روش از لیگ برتر خودمان همراه تیم ملی به روسیه برده بود تقریبا ۴.۵ بازیکن در این سه دیدار به میدان رفتند که نصف تعداد کل آنهایی است که کنار لژیونرها حضور داشتند. نکته مهم این بود که قطعا این ۴.۵ بازیکن از هر نظر شرایط مورد نظر کی روش را دارا بوده اند که توانستند در هر سه بازی سهم کاملی از حضور در میدان را به خود اختصاص داده و به ترکیب اصلی تحمیل شدند.

 

*پرسپولیس با تیم ملی همکاری کرد و نکرد!

 

در اینکه تیم پرسپولیس در راه رسیدن تیم ملی به جام جهانی نقش بسزایی داشت شکی نیست. تیم پرسپولیس تا پیش از بالا گرفتن اختلافات بین کی روش و برانکو با داشتن ۷ ملی پوش مانند کامیابی نیا، حسینی، انصاری و... بیشترین سهم را بین همه تیم های لیگ برتری داشت ولی پس از برهم خوردن اردوی دوبی به دلیل عدم همکاری این باشگاه با تیم ملی اتفاقات دیگری رخ داد. بیانیه ای که باشگاه پرسپولیس در دفاع از برانکو صادر کرد هم درست بود هم نه!

*مراقب نماینده ایران باشیم

باشگاه پرسپولیس بی دلیل یا بادلیل دچار مشکلات حقوقی درباره پرونده بازیکنان خارجی اش شده و این ماهها از باز بودن پنجره نقل و انتقالاتی اش محروم است. باشگاهی که در این وضعیت باید بازیکنان خود را برای دیدارهای لیگ برتر و البته لیگ قهرمانان آسیا مهیا کند قطعا به حمایت نیاز دارد. پرسپولیس شهریور ماه باید با الدحیلی بازی کند که قطعا در این روزها به قدرتمندتر شدن می اندیشد ولی پرسپولیس بازیکن هم از دست داده و نمی تواند یار جدید بگیرد.

*بیرانوند تیم ملی کجا بیرانوند...!

علیرضا بیرانوند بی گمان یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی بود که خیلی ها می گفتند او در تیم ملی بدون سید جلال حسینی آن دروازه بان با اعتماد بنفس نخواهد بود. کسی که در لیگ قهرمانان گلهای بدی می خورد و یا در دیدارهای لیگ برتر که مقابلش بازی نمی کرد از اعتماد بنفس کمی برخوردار بود در اردوی تیم ملی طوری تحت نظر کی روش از نظر روانی آماده شده بود که آمار خوبی از خود در جام جهانی برجای گذاشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار