نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: شایسته است حضرت شاهچراغ (ع) در حرم های امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) معرفی شود تا گردشگران خارجی به زیارت این امامزاده جلیل القدر ترغیب شوند.
کد خبر: ۶۲۳۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰ 27 June 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: آیت الله سید علی اصغر دستغیب،در نشست شورای هماهنگی دهه کرامت کشور که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ برگزار شد، با اشاره به تاثیر مثبت حضور افراد فعال و مرتبط با دستگاه ها در اجرای برنامه های دهه کرامت اظهار کرد: از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و محوریت آن امام (ره)، رهبر معظم انقلاب و مناسبت هایی مانند دهه کرامت است که زمینه وحدت حول محور حبل الله را ایجاد کرده است.
تولیت حرم شاهچراغ (ع) با بیان اینکه محبت به خاندان اهل بیت (ع) وجه مشترک تمام فرقه های اسلامی است، افزود: منحرفان از این اصل جزو جامعه اسلامی نیستند.
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) اظهار داشت: دستگاه های ذی ربط هر ساله هماهنگی های لازم را در این دهه انجام داده اند و مرحوم آیت الله ایمانی، امام پیشین شیراز، سال های گذشته عنایت ویژه ای بر عملکرد این شورا و برنامه های دهه کرامت داشت.
وی، با بیان اینکه دهه کرامت متعلق به تمام اقشار است، تاکید کرد: تمام بقاع متبرکه و امامزادگان در دهه کرامت باید در اجرای برنامه ها همکاری کنند.
حضرت سید امیر احمد(ع) ملقب به شاهچراغ و سیدالسادات الاعاظم، فرزند بزرگوار امام موسی کاظم (ع) و برادر بزرگ امام رضا (ع) است.

** برگزاری کمپین همه شاد باشیم
مدیر کل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در این نشست با بیان اینکه هم افزایی خوبی در سال های پیشین بین این سازمان و آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) وجود داشته است، گفت: اوقاف در روز ملی امامزادگان، برنامه های مختلفی دارد و برگزاری دهه کرامت و روز ملی امامزادگان، اصلی ترین برنامه این نهاد است.
محمد کاظم موسوی متقی، ادامه داد: در سال گذشته کمپین همه شاد باشیم با محوریت برداشت هایی از گفتار امام رضا (ع) در تهران و دیگر استان ها اجرا شد که امسال نیز این برنامه در دستور کار است و می توان این کمپین را برگزار کرد.

** گرامیداشت دهه کرامت در بیش از یک هزار کانون فرهنگی مساجد
مسئول کانون های فرهنگی مساجد استان فارس نیز در این نشست گفت: تا کنون جلسه های متعددی در آستان مقدس احمدی و محمدی (ع)، استانداری فارس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون نحوه برپایی دهه کرامت برگزار شده و هماهنگی هایی در این زمینه صورت گرفته است.
حجت الاسلام حسین امیدی افزود: هشت کمیته در این زمینه در قالب کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی، کمیته اصناف، کمیته هماهنگی تبلیغات در مراکز فرهنگی و مذهبی، کمیته بانوان و خانواده، کمیته فرهنگی و هنری، کمیته فضاسازی و تزئینات شهری، کمیته کودک و نوجوان و کمیته خدمات اجتماعی برای برنامه ریزی شایسته این ایام فعالیت می کنند.
وی بیان کرد: نشست های کارشناسی نیز در این مورد از هفته آینده با دعوت از دستگاه های ذی ربط برگزار خواهد شد.
امیدی اظهار داشت: به مناسبت دهه کرامت برنامه هایی به صورت خود جوش در یک هزار و 203 کانون فرهنگی مساجد این استان برگزار خواهد شد.
او گفت: برگزاری پیاده روی بانوان عضو کانون های مساجد شیراز با عنوان "دختران احمدی" از جمله این برنامه هاست.
امیدی ادامه داد: این پیاده روی از بقعه ام احمد مادر حضرت شاهچراغ (ع) تا حرم احمدی و محمدی (ع) برگزار می شود.
به گفته وی، در دهه کرامت امسال نیز اعزام کاروان های پیاده روی مردمی از شهرستان ها به نام "کوچ عاشقانه" و برگزاری جشن های مردمی به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س)، امام رضا (ع) و بزرگداشت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) برپا خواهد شد.
در این نشست همچنین نهادها و سازمان های متولی گرامیداشت دهه کرامت به ارایه برنامه های پیشنهادی پرداختند و از به کار گیری ظرفیت حداکثری خود در این برنامه ها و نیز مشارکت مردم سخن گفتند.
از یکم ذیقعده سالروز تولد حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذیقعده ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.
روز ششم ذیقعده که در میانه این دهه قرار دارد به عنوان روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) نام گرفته است.
امسال این دهه از بیست و چهارم تیرماه 97 آغاز می شود و تا سوم مرداد ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار