در گردهمایی معاونین فرهنگی سازمان های مناطق آزاد در منطقه آزاد ارس مطرح شد؛
گردهمایی معاونین فرهنگی سازمان های مناطق آزاد در منطقه آزاد ارس به مدت سه روز از روز سه شنبه 5 تیرماه آغاز و تا روز پنجشنبه 7 تیر ماه ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۶۲۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳ 26 June 2018
گردهمایی معاونین فرهنگی سازمان های مناطق آزاد در منطقه آزاد ارس به مدت سه روز از روز سه شنبه 5 تیرماه آغاز و تا روز پنجشنبه 7 تیر ماه ادامه خواهد داشت.
 
 
ارس دارای تمام جاذبه ها برای گردشگران است
 
ارس دارای تمام جاذبه ها برای گردشگران است/توسعه برند گردشگری در مناطق آزاد کشور بر اساس کرامات انسانی باشد/مناطق آزاد باید تعریفی از کار مشترک بین منطقه ای داشته باشند
صفر شاسفند در این نشست، ضمن خیر مقدم به مهمانان حاضر در نشست، تاکید کرد: جاذبه های گردشگری نعمت هایی هستند که خداوند به ما ارزانی داشته و باید تلاش کنیم تا با استفاده از علم و برنامه ریزی، از این نعمت الهی استفاده کنیم.
وی ضمن اشاره به اهمیت توسعه برندینگ در حوزه گردشگری، تصریح کرد: توسعه برندینگ شهرها نیز در این زمینه بسیار مهم است و معمولا باید با گفته شدن اسم یک شهر، تصاویر ذهنی در شنونده ایجاد شود.
شاسفند خاطرنشان کرد: شعار دادن در زمینه توسعه گردشگری نمی تواند تاثیری داشته باشد و همانطور که در قرآن کریم نیز تاکید شده است، عمل به گفته ها می تواند برکات الهی را بر ملت ها نازل کند.
وی ادامه داد: در مورد مناطق آزاد نیز به همین صورت است و باید تعیین کنیم که کدام تصویر باید در زمان گفتن نام یک منطقه آزاد باید در پس زمینه ذهنی شنونده داخلی و خارجی ایجاد شود.
 

شاسفند افزود: جاذبه های طبیعی، تاریخی، اقتصادی و زیارتی از جمله مواردی هستند که امروزه در گردشگری دنیا مطرح هستند و خوشبختانه ارس نیز دارای تمام این جاذبه هاست.

قائم مقام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، تاکید کرد: تعیین نقشه راه و چشم انداز برای توسعه برندینگ بسیار مهم است و برنامه ریزی عملیاتی باید بر اساس این نقشه راه اعمال شود.
شاسفند در ادامه گفت: توسعه گردشگری توسط مردم ممکن می شود و باید به درون زایی در این حوزه توجه کنیم.
وی عنوان کرد: رسیدن به توسعه اقتصادی از طریق فرهنگ و گردشگری و رسیدن به توسعه فرهنگی و گردشگری از طریق اقتصادی، یک رابطه دو طرفه است و این دو مقوله باید در کنار هم رشد کرده و باعث رشد یکدیگر شوند.
شافند در پایان گفت: شناسایی درست جامعه هدف نیز در این زمینه بسیار مهم است و بدون توجه به این موضوع نمی توانیم خروجی مناسبی در زمینه توسعه گردشگری داشته باشیم.
شانزدهمین نشست معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور از امروز، سه شنبه 5 تیر 97 در منطقه آزاد ارس آغاز شده و تا روز جمعه 8 تیرماه ادامه خواهد داشت.
 
توسعه برند گردشگری در مناطق آزاد کشور بر اساس کرامات انسانی باشد
ارس دارای تمام جاذبه ها برای گردشگران است/توسعه برند گردشگری در مناطق آزاد کشور بر اساس کرامات انسانی باشد/مناطق آزاد باید تعریفی از کار مشترک بین منطقه ای داشته باشند
 

حجت الاسلام و المسلمین سالار سنجری در این نشست، گفت: محوریت گردشگری اسلامی بر اساس شاخص های کرامت انسانی است و ما باید به جای شاخصه های غربی از شاخصه های اسلامی برای توسعه گردشگری استفاده کنیم.
وی افزود: گردشگری به معنی انتقال فرهنگ است و باید از این فرصت برای انتقال فرهنگ واقعی خود به گردشگران استفاده کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین سنجری در ادامه گفت: بر اساس آمار از هر 11 شاغل در جهان، یک نفر در حوزه های مرتبط با گردشگری فعالیت می کند.


امام جمعه منطقه آزاد ارس، اظهار کرد: در بسیاری از کشورها فضا به طوری ایجاد شده است که به خودی خود، خواسته های آن دولت به مردم منتقل می شود. بر همین اساس باید به سمت شهرسازی مهدوی حرکت کنیم تا مردم و گردشگران با حضور در این فضا، به خودی خود با مفاهیم معنوی مورد توجه ما آشنا شوند.
حجت الاسلام سنجری در پایان گفت: نگاه ما در عرف متعارف دینداری باید تغییر کند و این تغییر نگاه در سایر حوزه ها نیز می تواند باعث نوآوری و توسعه شود.

مناطق آزاد باید تعریفی از کار مشترک بین منطقه ای داشته باشند
ارس دارای تمام جاذبه ها برای گردشگران است/توسعه برند گردشگری در مناطق آزاد کشور بر اساس کرامات انسانی باشد/مناطق آزاد باید تعریفی از کار مشترک بین منطقه ای داشته باشند
 

محمدرضا رستمی در اولین روز از نشست سه روزه "شانزدهمین نشست معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور" که به میزبانی منطقه آزاد ارس برگزار شد به اهداف این نشست اشاره کرد و افزود: این نشست ها به انتقال تجارب و اندیشه های جدید کمک می کند و همکاری و ارتباط مستمر بین مناطق آزاد کشور می تواند به شکوفایی تمام مناطق آزاد بینجامد.
رستمی دستیابی به کار تیمی مشترک و موفق را از دستاوردهای این نشست برشمرد و گفت: مناطق آزاد در ایران همانند جزیره هایی هستند که از تجربیات موفق یکدیگر استفاده نمی کنند و یکی از دلایل این نشست، تیم سازی بین مناطق آزاد کشور است. ما به دنبال تیم سازی هماهنگ هستیم به همین دلیل باید یادبگیریم در کنار هم رقابت کنیم و از فرصت های یکدیگر برای توسعه اقتصادی مناطق استفاده نماییم.
وی افزود: تعریف کار مشترک بین منطقه ای بسیار مهم است و باید در پایان این نشست، مناطق مختلف آغاز کننده همکاری و مشارکت های بین 2 یا چند منطقه باشند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور ادامه داد: بازنگری سیاست ها و ارائه برنامه ها و رویکردهای جدید از دیگر اهداف مهم نشست معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور است.
رستمی طرح سوالات واحد در مناطق را از دیگر اهداف این نشست برشمرد و افزود: تا زمانی که برای دستیابی به اهدافمان سوال نداشته باشیم به تغییر و رشد نخواهیم رسید. راه برون رفت کشور از بحران های اقتصادی توجه ویژه به حوزه های فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق است و هیچ ظرفیتی همانند این ظرفیت ها به سرعت نمی تواند ما را به هدف اصلی مان برساند.
وی گفت: برای نمونه باید از خود بپرسیم که چرا تاکنون به توسعه صنعت سینما در مناطق آزاد فکر نکرده ایم و یا اینکه چه قدم هایی در این زمینه برداشته ایم؟
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، افزود: در تعریف صحیح گردشگر مشخص می شود که تمام جامعه باید در زمینه گردشگری درگیر شوند و این کاستی که بخش هایی از جامعه درگیر این بخش درآمدزا نیستند باید از بین برود. . تعیین بسته مناسب ارزشی برای گردشگران بسیار مهم است و گردشگران برای استفاده از ظرفیت های مناطق آزاد نباید سرگردان باشند.
رستمی با اشاره به اینکه مناطق آزاد باید تعریفی از کار مشترک بین منطقه ای داشته باشند گفت: وجود تعریف مناسبی از کار مشترک بین منطقه ای می تواند در مناطق آزاد کشور ایجاد ارزش افزوده کند
وی با اشاره به رویکردهای جدید در حوزه معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد، افزود: معاونت های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری نباید فقط هزینه کننده باشند و در بودجه درآمدی سال های آینده، چهار ردیف درآمدی جدید با عناوین ورزش، سلامت، گردشگری و صنایع خلاق بر اساس فعالیت های این معاونت ها تعریف خواهد شد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در پایان به توجه جامعه جوان و خلاق و استارتاپی در مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: جوامع خلاق همانند جوانان صاحب علم و ایده و صاحبان استارتاپ ها باید وارد مناطق آزاد شوند و باید به این موضوع انسجام بیشتری داده شود.
شانزدهمین نشست معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور از امروز، سه شنبه 5 تیر 97 در منطقه آزاد ارس آغاز شده و تا روز پنجشنبه 7 تیرماه ادامه دارد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :