یک عضو هیات ریسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور به شرح زیر قرائت کرد.
کد خبر: ۶۲۳۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳ 26 June 2018

به گزارش تابناک : علی اصغر یوسف نژاد متن این تذکرات را به شرح زیر مطرح کرد.

حاجی نماینده شاهین شهر به وزیر نفت:  به چه دلیل دفترچه های حمل  سوخت برخی از رانندگان را ابطال نمودید و به بعضی از نورچشمی‌ها مجوز دادید؟ به وزیر صنعت و معدن: علت افزایش بی‌رویه قیمت میل گرد و آهن که از تولیدات داخلی است چیست؟ ضروری است که به طور فوری به این موضوع رسیدگی کنید. افزایش بی رویه و افسار  گسیخته نخ و صنایع ریسندگی و بافندگی که از جمله صنایع اشتغال‌زا هستند در معرض ورشکستگی قرار دارند. لطفا در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهید.

بدری نماینده اردبیل به وزیر آموزش و پرورش: چرا چندین سال است که بر اساس قانون و مقررات وضعیت استخدامی معلمین و کارکانان  وزارتخانه شما از پیمانی به رسمی تغییر پیدا نمی‌کند؟ به وزیر راه و شهرسازی: چرا برخلاف رویه قمیت‌های آزادراه‌های کشور قیمت تردد در آزادراه زنجان - تبریز ۵۰ درصد افزایش تعرفه داشته است؟

حشمت الله فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد به وزیر دفاع: پیگیری علت عدم تحویل سهمیه تشویقی قند و تفاله توسط کارخانه‌های قند به کشاورزان

رحیمی جهان آبادی نماینده تربت جام به وزیر اقتصاد و دارایی:‌ نابسامانی شدید بازار ارز باعث مشکلات عدیده ای برای مردم در جهت تامین ارز و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و ناتوانی مردم در تامین کالاهای اولیه شده است. به وزیر نفت: گازرسانی در روستاهای شهرستان تایباد و باخرز به  شدت کند است و باعث ناراضایتی  شدید مردم شده است.

صفری نماینده کرمان به وزیر جهاد کشاورزی: علت تاخیر طولانی در پرداخت مطالبات چغدرکاران استان  کرمانشاه چیست؟ به وزیر آموزش وپرورش: علت عدم پیش‌بینی پاداش فرهنگیان بازنشسته سال ۹۶ چیست؟

شمس الله شریعت‌نژاد نماینده تنکابن به وزیر کشور: ‌علت عدم برخورد با توزیع کنندگان انواع مواد مخدر که منجر به اعتراض عموم مردم شده است چیست؟

پورمختار نماینده بهار و کبودرآهنگ به وزیر صنعت و معدن: جلوگیری از افزایش بی‌رویه و غیر قانونی قمیت‌کالاها و خودرو

محمودزاده نماینده مهاباد و مرادی نماینده قروه و دهلران به وزیر آموزش و پرورش: چرا وزارت آموزش و پرورش نسبت به پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان اقدام نمی‌کند؟

حاجی نماینده شاهین شهر  به رئیس جمهور: تصویب افزایش سهیمه مناطق آزاد برای واردات کالای همراه مسافر به ۳۰۵ میلیون دلار با کجای سیاست‌ها و شعار حمایت از کالای ایرانی همخوانی دارد؟

کریمی نماینده بیجار به رئیس جمهور: دلیل عدم رعایت مواد ۴۳ قانون برنامه پنج ساله ششم چیست؟ همچنین عدم جبران خسارت‌های وارده به منطقه توسط شرکت معدنی صبا نور چیست؟ علت عدم نظارت وزاری صنعت و معدن و امور اقتصاد و جهاد کشاورزی و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست چیست؟

 سیاوشی نماینده تهران به همراه چند تن از نمایندگان به وزیر اقتصاد:‌ عدم امکان ثبت نام متقاضیان وام ازدواج ۱۵ میلیون تومانی چیست؟

شاعری و یوسف نژاد نمایندگان بهشر و ساری به وزیر جهاد کشاورزی: علت ‌کمبود کود شیمیایی چیست؟

داودی نماینده سراب به وزیر کشاورزی: علت ناکارآمدی و عدم نظارت وزارت جهادکشاورزی در کنترل قیمت کالاهای  ضروری غذایی و گران شدن بی‌سابقه  قیمت گوشت چیست؟

فاطمه حسینی و هاجر چنارانی نمایندگان تهران  و نیشابور به وزیر ورزش و جوانان:  ضرورت برخورد با ورود گزینشی بانوان برای تماشای مسابقات والیبال لیگ ملت‌ها

شریعت‌نژاد نماینده تنکابن به رئیس جمهور: چرا اجازه می‌دهید اظهارنظرهای غیرکارشناسانه‌ای در مورد مسائل محیط زیست موجب رکود کارهای عمرانی گردد؟

بنایی نماینده گناباد به رئیس جمهور: علت عدم توجه به خسارت وارده به کشاورزان و دامداران شهرستان گناباد چیست؟

خادمی نماینده ایذه و باغملک به وزیر بهداشت و درمان: چرا بیمارستان‌های شهرستان‌های باغملک و مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان‌ ایذه راه‌اندازی نشده است؟

کیان پور نماینده درود به وزیر جها کشاورزی: رسیدگی به وضعیت منابع طبعی استان لرستان در شهرستان درود و ازنا و جلوگیری از آتش سوزی در جنگل‌های منطقه و جلوگیری از تخریب منابع طبیعی

سعیدی نماینده تبریز به وزیر علوم و تحقیقات:‌ علت کارشکنی مستمر مسئول حراست وزارتخانه در حمایت از مدیران ارزشی

محمدیان به وزیر تعاون و کار: علت تاخیر بیش از چهار ماه آزمون استخدامی شرکت سیمان خوزستان و عدم پاسخگویی به شرکت کنندگان در آزمون چیست؟

کوچکی نژاد نماینده رشت به وزیر نیرو: کاهش قیمت آب کشاورزی به علت هزینه‌های بالای کشاورزی کشاورزان گیلانی، به رئیس جمهور: به علت ناتوانی تیم اقتصادی دولت شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم که برای مردم مشکلاتی را ایجاد کرده است، به  وزیر ورزش و جوانان: لزوم رسیدگی فوری به وضعیت  تیم سفیدرود رشت.

 آزادی خواه نماینده ملایر به وزیر صنعت و معدن: لزوم رسیدگی سریع به مشکلات بازاریان

احمدی لاشکی نماینده نوشهر به وزیر کشور: چرا به بهانه حادثه کازرون اقدامات و تقسیمات کشوری در سایر نقاط کشور را متوقف کرده‌اید؟

نادر قاضی پور و صدیف بدری و محجوب نمایندگان ارومیه اردبیل و تهران به وزرای کشور و اطلاعات و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امور خارجه:‌ با توجه به اینکه از داخل اقلیم شمال عراق افراد ضد انقلاب تجهیز و مسلح می شوند و به داخل کشور هدایت می‌شوند و به نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی آسیب می زنند  با مسئولین اقلیم کردستان برخورد جدی شود.

نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب به رئیس جمهور:‌ جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی، به وزای کشور و اطلاعات و امور خارجه: لزوم برخورد با کشور پاکستان که نیروهای ضد انقلاب از  خاک پاکستان به نیرهای مرزبانی ایران حمله می‌کنند. به وزیر راه و شهرسازی:‌ دستور اقدام به شرکت راه آهن دولتی ایران برای ایفای وظایف خود  برای تخصیص دیزل کافی به واگن‌های مسافرتی

محمودزاده نماینده مهاباد و مرادی نماینده قروه به وزیر کشاورزی: به چه دلیل به وضعیت بسیار نابسامان مرغ‌داران کشور رسیدگی نمی‌شود؟ به رئیس جمهور:‌علت عدم مدیریت و مهار گرانی‌های اخیر چیست؟ به وزیر بهداشت و درمان: علت کمبود شدید داروهای کم نسخه ای برای بیماران صعبت العلاج چیست؟

ابوترابی نماینده نجف آباد به  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:‌علت عدم رعایت آیین نامه رفاهی سال ۸۹ در رابطه با پرسنل بازنشسته توسط هیات مدیره شرکت مخابرات ایران چیست؟ به رئیس جمهور تاخیر در راه‌اندازی انتشار عمومی حقوق و مزایای مدیریان چیست؟

شیویاری نماینده میانه به رئیس جمهور: آقای روحانی در جنگ اقتصادی ستون پنجم دشمن نباشید که نفرین مردم دنیا و آخرت شما را بر باد می‌دهد.

ذوالقدر نماینده میناب به وزیر راه وشهرسازی: اقدام لازم برای ارتقای بندر میناب انجام شود.

سالک نماینده اصفهان به وزیر نیرو: لطفا در رابطه با ماده ۳۵ برنامه ششم اقدام کنید. کشاورزان اصفهان به ویژه شرق اصفهان برای تامین آب کشاورزی لحظه شمای می‌کنند.

 زاهدی  نماینده کرمان به رئیس جمهور:‌ به نظر می‌رسد که اقلیتی از وزرا اراده جدی برای اعمال مدیریت جهادی و غلبه بر مشکلات موجود در حوزه اقتصادی ندارند. می‌طلبد هر چه زودتر تغییراتی در کابینه صورت پذیرد.

 نظر افضلی نماینده نهبندان به وزیر کشاورزی:‌ عدم رسیدگی به مشکلات مرغداران و امهال بدهی معوقه مرغداران به بانک‌های عامل با توجه به نوسانات قیمت نهاده‌های مورد استفاده در صنعت.

سادات نژاد نماینده کاشان به وزیر صنعت و معدن‌: رسیدگی جدی و عاجل به وضعیت صنایع ریسندگی و فرش کاشان، به وزیر اقتصاد:‌ لزوم تامین مالی برای تهیه مواد اولیه کارخانه جات ریسندگی به  قید فوریت.

نادری نماینده اورامانات به وزیر نیرو: آب زمین‌ زمین‌های کشاورزی منطقه اورامانات تامین شود.

احمد انارکی نماینده رفسنجان به وزیر کشاورزی: پرداخت مانده خسارت بیمه محصولات کشاورزی سال ۹۶ و پرداخت بیمه پایه و پرداخت خسارات امسال

حبیب الله ده‌مرده نماینده زابل به وزیر کشور: در رابطه با اشرار و ناامنی در مرزهای سیستان و بلوچستان با کشور پاکستان چه کرده‌اید؟

نجفی نماینده بابل به وزیر صنعت و معدن: اهمیت و ضرورت بهره‌برداری از ظرفیت استان مازندران در تجارت خارجی از طریق بکارگیری مدیران کارآمد.

محمدرضا امیر حسن خانی نماینده فردوس به وزیر صنعت و معدن: ضرورت مقابله با اقدام توهین و غیرمنطقی شرکت نایک و اعمال محدودیت فعالیت این برند در ایران

نوروزی نماینده بهارستان به وزیر دادگستری: ‌چرا ماده ۷۱۳ قانون مجازات اسلامی مربوط به استفاده از کودکان به عنوان متکدی اعمال نمی‌شود؟ چرا قوه قضاییه به تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی اقدام نمی‌نماید؟

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار