دبیرکل انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: دانشجویان رغبتی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی ندارند. دانشجو صبح به دانشگاه، ظهر به غذاخوری و شب به خوابگاه می‌رود و این مثلث هر روز تکرار می‌شود.
کد خبر: ۶۲۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹ 25 June 2018

به گزارش تابناک اصفهان : کوروش حیدری در خصوص مهم‌ترین مشکلات تشکل‌های دانشجویی، اظهار کرد: در برخی موارد که مهمانی را می‌خواهیم به دانشگاه دعوت کنیم هیئت نظارت مشکلاتی را به وجود می‌آورد و برای برنامه‌های داخلی هم باید مجوز بگیریم در صورتی که در گذشته این چنین نبود.

وی افزود: اما مشکل اصلی که تشکل‌ها و انجمن‌های اسلامی با آن مواجه هستند این است که دانشجویان به سمت تشکل‌ها و امور فرهنگی نمی‌آیند. البته این مشکل فقط مختص به دانشگاه صنعتی نیست و دانشگاه‌های دیگر هم با این مشکل مواجه هستند. دانشجویان رغبتی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی ندارند. دانشجو صبح به دانشگاه، ظهر به غذاخوری و شب به خوابگاه می‌رود و این مثلث هر روز تکرار می‌شود.

دبیرکل انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان، گفت: سعی می‌کنیم به عنوان راهکار و ترغیب دانشجویان به مسائل فرهنگی، اکثر برنامه‌ها را در دانشکده‌ها برگزار کنیم. دانشجو وقتی ببیند که استادش در حال سخنرانی است شاید به امور فرهنگی رغبت پیدا کند که این راهکار تا حدودی مؤثر بود.

حیدری تصریح کرد: دانشگاه صنعتی تالار بزرگی برای اجرای برنامه دارد که گنجایش 800 نفری دارد که در گذشته پر می‌شد، اما اگر الان برنامه‌ای در آن اجرا کنیم بیشتر از 200 نفر به این سالن نمی‌آیند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات، تعامل بین تشکل‌ها است به طوری که این تعامل به خوبی انجام نمی‌شود. برخی از مشکلات را اول مردم مطرح می‌کنند و بعد دانشجویان موضع‌گیری می‌کنند که نباید این‌گونه باشد. امیدواریم هر چه زودتر صاحب یک اتحادیه مستقل دانشجویی شویم.

دبیرکل انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان، خاطرنشان کرد: نه تنها در دانشگاه بلکه در جامعه هم شاهد بی‌رغبتی به مسائل مختلف هستیم. بنابراین کار در این شرایط برای تشکل‌های دانشجویی با هر نوع تفکر و سلیقه‌ای سخت است.

حیدری بابیان اینکه انجمن‌های اسلامی پیش رو بودن خود را از دست داده‌اند، گفت: بین سال های 84 تا 92 بسیاری از انجمن‌های اسلامی و از جمله انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی بسته شدند و تا بازگشایی می‌شدند و یارگیری می‌کردند مدتی زمان می‌برد.

وی با بیان اینکه اکثر انجمن‌های اسلامی بعد از سال 92 بازگشایی شدند، گفت: انتظار داریم بعد از گذشت 5 سال فعالیت انجمن‌ها به ثبات رسیده باشد، اما با این وجود انتظارات برآورده نشده است و وقتی مخاطب نباشد انگیزه دانشجویان فعال هم سلب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار