74 هزار و 370 داوطلب از استان اصفهان در آزمون سراسری ورود به دانشگاه های سال 97 شرکت کرده اند که این رقم در مقایسه با سال گذشته حدود 10 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۶۲۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 24 June 2018

به گزارش تابناک : رئیس ستاد آزمون های اصفهان روز یکشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری آزمون کنکور سراسری سال97 در این استان گفت: از این تعداد داوطلب 46 هزار و 85 داوطلب، زن (62 درصد) و 28 هزار و 285 داوطلب، مرد (38 درصد) هستند. 
تعداد داوطلبان زن در آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها در سال گذشته در استان اصفهان 62.2 درصد از کل داوطلبان و تعداد داوطلبان مرد 37.8 درصد را شامل می شد.
محمد رضا ایروانی افزود: امسال در مجموع یک میلیون و 216 هزار و 560 کارت حضور در جلسه آزمون سراسری در کشور صادر شده که نسبت به سال گذشته حدود 11.23 درصد افزایش یافته است.
وی بیشترین تعداد داوطلبان کنکور کشور را در گروه علوم تجربی (63.5 درصد) اعلام کرد گفت: در استان اصفهان نیز بیشترین تعداد داوطلبان (نزدیک به 33 هزار نفر) در این گروه هستند.
وی تعداد داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها در استان اصفهان در گروه علوم ریاضی را 12 هزار و 144 نفر، در گروه علوم انسانی را 12 هزار و 291 نفر، در گروه هنر را هفت هزار و 116 نفر و در گروه زبان های خارجی 9 هزار و 898 نفر اعلام کرد.
ایروانی با بیان اینکه آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی روزهای پنجشنبه و جمعه هفتم و هشتم تیر برگزار می شود، اظهار کرد: این آزمون در 36 حوزه امتحانی در 26 شهرستان استان اصفهان برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه حدود نیمی از داوطلبان استان اصفهان در کلانشهر اصفهان به حوزه های امتحانی خواهند رفت، گفت: حدود 36 هزار تن از داوطلبان در پنج حوزه اصلی آموزش و پرورش اصفهان، آموزشکده شهید مهاجر و دانشگاه های اصفهان، صنعتی اصفهان و شهید اشرفی اصفهان حضور خواهند یافت.
وی خاطرنشان کرد: در هر یک از شهرستان های خمینی شهر، شاهین شهر و میمه، لنجان و نجف آباد نیز 2 حوزه امتحانی و در سایر شهرستان ها هرکدام یک حوزه امتحانی فعال است.
ایروانی اضافه کرد: بیشترین تعداد داوطلبان آزمون سراسری امسال ( 18 هزار داوطلب) در استان اصفهان به دانشگاه اصفهان می آیند به همین دلیل تامین امنیت و ترافیک این مکان از اهمیت زیادی برخوردارست.
وی با اشاره به همکاری ارگان هایی مانند نیروی انتظامی، اتوبوسرانی، اورژانس، آتش نشانی و شرکت های آب و برق برای برگزاری آزمون سراسری تصریح کرد: تلاش می کنیم تا در رایزنی با شهرداری اصفهان امکان استفاده از قطار شهری برای روز جمعه نیز فراهم شود.
رئیس ستاد آزمون های استان اصفهان تاکید کرد: داوطلبان باید کارت ملی یا شناسنامه عکس و کارت حضور در جلسه آزمون را همراه خود داشته باشند و از آوردن گوشی تلفن همراه، کیف و ماشین حساب خودداری کنند.
وی خاطرنشان کرد: امکان استفاده از اتوبوس برای تردد به سمت حوزه های امتحانی به ویژه برای دانشگاه های اصفهان و صنعتی اصفهان فراهم شده و از داوطلبان می خواهیم تا حد امکان از وسائل نقلیه عمومی استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه بیشتر داوطلبان با همراهان خود به محل حوزه امتحانی می آیند، تصریح کرد: این موضوع مسائل زیادی مانند ترافیک سنگین، جای پارکینگ و ارائه خدمات عمومی به آنها را بهمراه دارد.
ایروانی با بیان اینکه توزیع کارت ورود به جلسه از طریق سایت سازمان سنجش از امروز یکشنبه سوم تیر آغاز شده است، خاطرنشان کرد: داوطلبان می توانند از روز سه شنبه پنجم تیر به باجه های رفع نقص در دانشگاه اصفهان مراجعه کنند. 
به گزارش ایرنا، بر اساس آمار منتشر شده از داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها در استان اصفهان، بیشترین داوطلبان مربوط به گروه علوم تجربی ( حدود 32 هزار داوطلب) هستند که تعداد آنها نسبت به سال گذشته 12.7 درصد افزایش یافته است.
تعداد داوطلبان گروه علوم انسانی نیز 6.33 درصد، گروه هنر 20.9 درصد و زبان های خارجی 15.94 درصد افزایش یافته است.
از طرفی تعداد داوطلبان گروه ریاضی (حدود 12 هزار داوطلب) در استان اصفهان نسبت به سال گذشته 3.6 درصد کاهش یافته است.
آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور روزهای هفتم و هشتم تیر امسال در 467 حوزه امتحانی در 369 شهر کشور برگزار خواهد شد. 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار