پرویز پرستویی بازیگر پرافتخار و با سابقه سینمای ایران روز دوم تیر ماه ۱۳۹۷ شمع تولد ۶۳ سالگی خود را خاموش کرد.
کد خبر: ۶۲۲۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸ 24 June 2018

به گزارش تابناک : پرستویی در طی سالهای فعالیت خود در عرصه بازیگری توانسته در 44 فیلم سینمایی به ایفای نقش بپردازد که از جمله به یادماندنی ‌ترین آنها می توان به" آژانس شیشه ای" و "لیلی با من است" اشاره کرد. وی هم اکنون فیلم "لس آنجلس تهران" را در انتظار اکران می بیند.

پرستویی در سال ۱۳۳۴ در نزدیکی کبودرآهنگ در استان همدان به دنیا آمد. وی از هنرپیشه‌های معاصر سینمای ایران است که جوایز بسیاری را در جشنواره‌ها به خود اختصاص داده است. مدارک تحصیلی او دیپلم طبیعی و لیسانس هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

پرویز پرستویی پس از انقلاب اسلامی ایران و در سال ۶۰، زمانی که ۲۶ ساله بود به عنوان منشی در دادگستری تهران مشغول به کار شد، در سال ۶۲ برادرش شهید شد و آنجا بود که پیشنهاد "کار بخش" برای بازی در دیار عاشقان را پذیرفت و راهی سرپل ذهاب شد. او با بازی در این فیلم دیپلم افتخار نقش دوم را از دومین دوره جشنواره فجر دریافت کرد.

در سال ۱۳۶۶ در فیلم شکار با خسرو شکیبایی هم بازی شد، در همان اوان بود که کار در دادگستری را به خاطر همخوانی نداشتن با روحیه‌اش ر‌ها کرد و به اداره تئاتر رفت و ۱۲ سال کارمند آنجا بود.

وی در سال ۱۳۸۲ با بازی در فیلم مارمولک؛ (کمال تبریزی) سیمرغ بلورین ویژه هیئت داوران جشنواره بیست و دوم فیلم فجر و تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد هشتمین جشن خانه سینما را به خود اختصاص داد.

آزانس شیشه‌ای، دیوانه‌ای از قفس پرید، دوئل، بانوی من، مارمولک، بید مجنون، به نام پدر، پاداش سکوت، سال، کتاب قانون، سیزده 59، خرس، بادیگارد و قاتل اهلی از جمله فیلم‌های مطرحی هستند که پرستویی در آنها به ایفای نقش پرداخته است.

 

 

منبع : افکارنیوز 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار