مسعود پزشکیان در نشست خبری با رسانه‌های اصلاح‌طلب؛
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نباید درخواست قانونی اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری جهت رسیدگی به اتهامات در دادگاهی عادلانه را اعمال نفوذ تلقی کرد و تهمت زد.
کد خبر: ۶۲۲۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱ 23 June 2018
مسعود پزشکیان عصر امروز در نشست خبری با رسانه‌های اصلاح‌طلب که در آن هیچ‌یک از رسانه‌های منتقد حضور نداشتند، به حواشی اخیر پیرامون خود پاسخ داد تا خبرنگاران اظهارات او را منعکس نمایند.

وی در واکنش به اظهارات احمدعلیرضا بیگی در رابطه با دخالت برخی چهره‌ها در روند رسیدگی به پرونده فساد مالی شورا و شهرداری تبریز و حمایت از محکومان، ابراز داشت: تمامی متهمان می‌توانند درخواست اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری را نمایند و بنده نیز بنابه تقاضای آنان همچون سایر متهمانی که به دفترم مراجعه می‌نمایند، موضوع را از قوه قضائیه پیگیری کردم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متهمان پرونده شورا و شهرداری خواهان رسیدگی به اتهامات‌شان در خارج از سیستم قضایی تبریز هستند، از بازداشت اعضاء شورای چهارم تبریز قبل از آغاز روند محاکمه و ممنوعیت ملاقات آنان انتقاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه سیستم قضایی بایستی بر اساس قانون و طی محاکمه‌ای عادلانه پدر متخلفان را دربیاورد، افزود: عده‌ای دروغگو آبروی مسلمانان را می‌برند و این کردار آنان برخلاف توصیه‌ی پیامبران و معصومین است.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو به حواشی مدرک تحصیلی یکی از اعضاء لیست امید در شورای پنجم نیز واکنش داد و با اشاره به اظهارات احمدعلیرضا بیگی در این باره، تصریح کرد: اینکه نماینده می‌تواند نسبت به هر مسئله‌ای اظهار نظر کند صحیح نیست و جهنم جای غیبت‌کنندگان و تهمت زنندگان است.

وی از همکار پارلمانی خود خواست ادعای خود را در مراجع‌ ذی‌صلاح اثبات و قبل از آنکه تخلفی محرز نشده است، با پرونده سازی آبروی افراد را نبرد.

پزشکیان به لیست منتشر شده در رسانه‌ها قبل از آغاز رقابت‌های جام جهانی 2018 با عنوان مسافران روسیه که در آن نام او به همراه محافظ خویش دیده می‌شد نیز واکنش نشان داد و با عوام فریبی خواندن آن، توضیح داد: بنده خارج ندیده و بیکار نیستم که برای تماشای فوتبال به فلان کشور خارجی عازم شوم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر ایجاد سیستم شفاف مالیاتی و تاسیس FATF داخلی برای مبارزه با پولشویی تاکید کرد و خواستار عزم جدی مسئولان رده بالا برای مبارزه با فساد شد./آناج

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :