رییس کل دادگستری استان ایلام؛
رزم لزوم حفظ شان وجایگاه خبرنگاران در رسیدگی های حقوقی را یاد آور شد وگفت: بمنظور حفظ شان اصحاب رسانه در طرح دعوی احتمالی علیه انان ،شورای حل اختلاف رسانه ومطبوعات در استان راه اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۶۲۲۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵ 23 June 2018

رییس کل دادگستری استان ایلام گفت :مطبوعات در بیان دیدگاهشان آزاد هستند ،مگر در موارد مخل نظم عمومی جامعه .مطبوعات بعنوان رکن چهارم دمکراسی از نقش بی بدیلی در توسعه برخوردارند.

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد رزم در نشست خبری با اصحاب رسانه ومطبوعات استان ایلام اظهار کرد: رسانه ها قوه قضاییه را حامی خود بدانند ،اینجانب با حمایت کامل از رسانه های استان اجازه تضییع حقوق خبرنگاران را نمی دهم.

رزم لزوم حفظ شان وجایگاه خبرنگاران در رسیدگی های حقوقی را یاد آور شد وگفت: بمنظور حفظ شان اصحاب رسانه در طرح دعوی احتمالی علیه انان ،شورای حل اختلاف رسانه ومطبوعات در استان راه اندازی خواهد شد.

رییس دادگستری استان ایلام با برشمردن جرایم مهم افزود: وقوع قتل عمدی، آدم ربایی، مواد مخدر، اسید پاشی، سرقت و ربا خواری از جمله جرائمی است که در استان حائز اهمیت بوده و دادگستری با این مجرمین برخورد جدی خواهد کرد.

رزم با بیان اینکه در سال گذشته هشت فقره قتل در این استان منجر به صلح شده است، تاکید کرد: از این تعداد 6 مورد قتل عمدی و 2 مورد نیز قتل غیر عمده بوده است.
وی گفت: همچنین در مدت یاد شده(سال 96) سه مورد اجرای حکم در ملاء عام در استان صورت گرفت که جرم آنها تجاو به عنف بود که این افراد بعد از سه روز دستگیر و در طول سه ماه حکم آنها اجرا شده است.
رئیس کل دادگستری ایلام به میزان ورودی پرونده های ارجاعی به شعب دادگاه های استان اشاره کرد و افزود: سال گذشته 134 هزار و 26 پرونده به دادگستری استان وارد شد که از این تعداد 133 هزار 166 مورد پرونده مختومه شد.
رزم تصریح کرد: همچنین در مدت یاد شده تعداد 6 هزار 334 فقره پرونده در شورای اختلاف استان مختومه شده است.
به گفته وی در سه ماهه اول سال جاری نیز تعداد سه هزار 638 فقره پرونده در سطح دادگاه های استان تشکیل شده است.
رئیس کل دادگستری ایلام در ادامه بیشترین جرائم استان را سرقت، توهین، جرایم چک، منازعه فردی، ضرب و جرح، تهدید و تخریب، کلاهبرداری، تصرف عدوانی، مزاحمت تلفنی و افترا عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار