بسیاری از سفرهای تفریحی، سفرهایی است که زوج های جوان انجام می دهند و در قالب ماه عسل یا سفر عاشقانه، به مناطق جذاب و در عین حال دنج سفر می کنند تا عشق خود را عمیق تر کنند و فارغ از شلوغی ها و هیاهوی روزمره، روزها و شب هایی زیبا را با هم بگذرانند.
کد خبر: ۶۲۲۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴ 23 June 2018

 

1. پارک جنگلی شیان - پایتخت

تابناک فارس به نقل از برترین ها:شهر تهران با وجود همه شلوغی ها و آلودگی هایی که دارد، چند پارک جنگلی بزرگ هم دارد که به نوعی ریه های شهر تهران حساب می شوند و جزیره هایی برای آرامش و تفریح در پایتخت هستند. در سفر عاشقانه تان به تهران برای گذراندن یک شب دلپذیر می توانید سراغ یکی از این ریه های تهران بروید. پیشنهاد ما جنگل «شیان» در شمال شرقی تهران است که از برج سازی مصون مانده و ضمنا به واسطه داشتن امکاناتی همچون هتل و رستوران و کافی شاپ و فضاهای ورزشی و همچنین فضای کمپینگ، برای عشق گردی و زوج ها هم بسیار مناسب است.

پیشنهاد ویژه عشق گردی برای گذراندن ماه عسل

جنگل عاشقانه پایتخت

 

و حتی خیلی از تهران نشین ها هم دوست دارند که قید آپارتمان نشینی را زده و شبی را در شبان اقامت کنند و هوای تمیزش را تجربه کنند. این پارک جنگلی هزار هکتاری، در نزدیکی باغ پرندگان تهران قرار دارد و گردشگران می توانند هر دو را در یک سفر تجربه کنند. در جنگل شیان، غذا خوردن در دل طبیعت و پیاده روی و دوچرخه سواری را فراموش نکنید و اگر هم برای اقامت، هتل را به کمپینگ ترجیح می دهید، باید با شماره های 22947916 و 22947923 تماس بگیرید.

چطور برسیم: پارک جنگلی شیان در منطقه لویزان واقع شده و از بزرگراه های امام علی (ع) شمال و زین الدین غرب و همچنین بلوار هنگام (پایین تر از بزرگراه بابایی) می توان وارد مسیر شیان شد.

2. تنگ بستانک - فارس

استان فارس یکی از بهترین نقاط برای گردشگری عاشقانه و لطیف در فصل بهار است و در این میان، منطقه «تنگ بُستانک» موسوم به بهشت گمشده، نگین مناطق زیبا و دنج استان فارس به شمار می رود. وجود چشمه ها و آبشارهای متعدد و جنگل سرسبز و انبوه در منطقه ای دنج و خلوت با هوای تمیز، مهم ترین جذابیت بهشت گمشده به شمار می رود و بسیاری از خانواده ها و زوج ها را در فصل بهار به آنجا می کشاند.

پیشنهاد ویژه عشق گردی برای گذراندن ماه عسل

بهشتی برای زوج ها

تنگ بستانک در نزدیکی «کامفیروز» (بین اقلید و شیراز) واقع شده است و اگر به آنجا می روید، برای اقامت می توانید از محلی های روستای «مِهجِن آباد» خانه یا اتاق اجاره کنید. در خود محوطه تنگ بستانک و بهشت گمشده (نزدیک چشمه ها) می توانید چادر برپا کنید و شبی را در دل جنگل بگذرانید. محوطه جنگلی، دارای پارکینگ و رستوران و سرویس بهداشتی و نگهبان و امکانات کمپینگ است.

چطور برسیم: در میانه مسیر اصفهان به شیراز وارد جاده «اقلید» شوید و بعد از اقلید مسیرتان را به طرف غرب ادامه دهید تا بعد از «آسپاس سده» خروجی تنگ بُراق و کامفیروز را در سمت چپ تان ببینید. تنگ براق را که رد کردید قبل از کامفیروز به روستای مِهجِن آباد و جاده بهشت گمشده می رسید.

 

3. آبگرم لاویج - مازندران

یکی از تفریحات مورد علاقه در سفر، آبتنی در آبگرم است. مناطق کوهستانی شمال ایران دارای چشمه های آبگرم متعددی هستند که آبگرم «لاویج» در نزدیکی «چمستان» یکی از معروف ترین آنهاست؛ چشمه آبگرمی که در دل یک روستای کوهستانی و مرتفع است و از آمل یا نور می توان به آن رسید و علاوه بر آبتنی در آبگرم، از تماشای جنگل های هیرکانی و خرید عسل از کندوداران منطقه و سر زدن به دریاچه «الیمالات» هم که در همان نزدیکی است، لذت برد.

پیشنهاد ویژه عشق گردی برای گذراندن ماه عسل

تجربه آبگرم

دور تا دور دهستان لاویج را حصار بلندی از کوه های البرز فرا گرفته است که در بهار و تابستان پوشیده از درختان انبوه و سرسبز می شود که مناطر بدیع و دل انگیزی خلق می کند. این منطقه از آب و هوای بسیار مطبوع و خنکی در بهار و تابستان برخوردار است که به همراه طبیعت و سرسبزی بی نظیر، مسافران و گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. محلی ها خانه و اتاق به مسافران کرایه می دهند و خیال تان بابت اقامت راحت باشد. بنابراین در لاویج می توانید در دل طبیعت زیبا، روزهای عاشقانه خوبی را تجربه کنید.

چطور برسیم: از آمل که وارد جاده چمستان شوید، باید چمستان را هم رد کنید تا به پارک جنگلی «کَشپل» برسید. در کنار ورودی پارک جنگلی، یک جاده کوهستانی و سربالایی می بینیدکه شما را به روستا و آبگرم لاویج می رساند.

 

4. شهرک توریستی چادگان - اصفهان

اگر می خواهید شبی را در هوای خنک بخوابید و صبح هم با تماشای منظره آب زلال از خواب بیدار شوید، دهکده تفریحی زاینده رود یکی از بهترین انتخاب هاست. سازمان عمران زاینده رود، این مجموعه توریستی را در نزدیکی شهر چادگان در استفان اصفهان احداث کرده و در واقع مشرف به دریاچه سد زاینده رود است. آب زاینده رود پس از تغذیه از سرشاخه های غربی اش (مانند کوهرنگ و ...) به این سد می ریزد و برخلاف پایین دست زاینده رود که دچار کم آبی های ناشی از برداشت های بی رویه است، اینجا همیشه آب زلال را خواهید دید.

پیشنهاد ویژه عشق گردی برای گذراندن ماه عسل

دهکده عشق

دهکده تفریحی زاینده رود 250 هکتار وسعت دارد و دارای 1500 واحد ویلایی و آپارتمانی است که بسیاری از آنها به گردشگران اجاره داده می شود. از آنجا که صرفا افرادی که ویلایی اجاره کرده باشند اجازه ورود و تردد در شهرک را دارند، این مزیت را برای دهکده تفریحی به ارمغان آورده که از شلوغی های رایج در پلاژهای مشابه، در آن خبری نیست. انواع امکانات تفریحی و ورزشی مانند قایقرانی، دوچرخه سواری و مسیرهای اختصاصی پیاده روی هم در این شهرک موجود است.

چطور برسیم: در مسیر اصفهان به الیگودرز که در حرکت باشید، قبل از رسیدن به «دامنه» جاده چادگان را در سمت چپ خود خواهید دید. در این جاده هم دو کیلومتر مانده به خود شهر چادگان، یک میدان بیضی شکل می بینید و آنجا باید به سمت چپ بپیچید تا بتوانید وارد شهرک توریستی زاینده رود شوید. برای رزرو ویلا و سوییت می توانید از سایت های www.chadegan.com و www.chadegan-vila.ir استفاده کنید.

 

5. پارک جنگلی سیاسرد - چهارمحال و بختیاری

شهر مرتفع و سردسیر «بروجن» یکی از مقاصد گردشگری جذاب و بکر برای خانواده ها و زوج هاست. پارک جنگلی «سیاسرد» که ارتفاعش از بروجن هم بالاتر است، در نزدیکی این شهر واقع شده و شب های بهار و تابستان میزبان مسافرانی از راه های دور و نزدیک است. امکانات تفریحی پارک در سال های اخیر زیاد شده و به راحتی می توان سفری خانوادگی به آنجا داشت و از مناظر درختان کهنسال باغ و خنکای چشمه آبش لذت برد. بسیاری از روج های جوان و پر انرژی، فاصله بروجن تا سیاسرد را پیاده یا با دوچرخه طی می کنند.

پیشنهاد ویژه عشق گردی برای گذراندن ماه عسل

گشت و گذار در جنگل

چطور برسیم: پارک جنگلی سیاسرد در پنج کیلومتری جنوب بروجن است و از «فلکه بیمارستان» وارد بلوار سربالایی خواهید شد و راحت به آنجا می رسید. علاوه بر کمپینگ در سیاسرد، می توانید بعد از گشت و گذار به هتل بام بروجن در همان نزدیکی (ابتدای جاده بروجن به لردگان) بروید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار