مدیرکل دفتر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه مذاهب اسلامی از برگزاری ورک شاپ با موضوع "وحدت اسلامی" در قم خبر داد.
کد خبر: ۶۲۲۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ 23 June 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام یحیی جهانگیری در دیدار جمعی از نخبگان علمی کشور سوریه با آیت‌الله مکارم شیرازی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با ارائه گزارش از برنامه‌های تدارک دیده‌شده برای این هیئت‌علمی اظهار داشت: اساتید و نخبگان علمی دانشگاه‌های کشور سوریه به دعوت دانشگاه مذاهب اسلامی به ایران سفرکرده و برنامه و دیدارهایی در قم، تهران و مشهد خواهند داشت.

وی اساتید دعوت‌شده را متشکل از استادان شیعه، اهل سنت و مسیحی اعلام کرد و افزود: روسا و اساتید دعوت‌شده تا 10 تیرماه در ایران بوده و دیدارهایی را با مراجع تقلید عظام، علماء و شخصیت‌های دینی و دانشگاهی در قم، تهران و مشهد داشته و در حرم امام رضا(ع)، حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران و نماز جمعه حضور خواهند داشت.

مدیرکل دفتر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه مذاهب اسلامی تصریح کرد: یکی از برنامه‌ها تدارک دیده‌شده در دانشگاه مذاهب اسلامی حضور در نخستین کلاس و ورک شاپ با موضوعات روز جهان اسلام و همچنین حضور در کلاس و کارگاهی با موضوع "وحدت اسلامی، چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌رو" با حضور مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی است.

وی به‌بیان‌دیگر برنامه‌ها پرداخت و ادامه داد: از دیگر برنامه‌های تدارک دیده‌شده، حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب قم، بازدید از مراکز علمی، فرهنگی و دینی همچون کتابخانه آیت‌الله مرعشی، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) و حضور در کارگاه آموزشی است.

جهانگیری از دیدار هیئت سوری با رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی خبر داد و گفت: هیئت سوری در تهران میزبان واحد مرکزی دانشگاه مذاهب اسلامی خواهند بود که با حضور سفیر سوریه و رئیس دانشگاه علاوه بر دیدار و بررسی زمینه همکاری‌های مشترک علمی و دانشگاهی، تفاهم‌نامه‌ای نیز امضاء خواهند کرد.

وی دیدار و برنامه‌های تدارک دیده‌شده در تهران را این‌گونه اعلام کرد و افزود: دیدار با حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قمی معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، دیدار با آیت‌الله اختری دبیر‌کل مجمع اهل‌بیت(ع)، دیدار با معاون بین‌الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، حضور در حرم امام (ره)، بازدید از جماران و کاخ سعدآباد، موزه دفاع مقدس، حضور در دانشگاه تهران و الزهرا(س) برنامه‌های مشخص در زمان حضور هیئت سوری در تهران است.

مدیرکل دفتر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه مذاهب اسلامی تأکید کرد: هیئت سوری در مشهد نیز برنامه‌های ازجمله دیدار با آیت‌الله اراکی دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و علماء دینی و بازدید از مراکز علمی، پژوهشی، دینی و فرهنگی خواهند داشت.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار