وزیران انرژی آمریکا و روسیه سه شنبه آینده در واشنگتن با یکدیگر دیدار می کنند.
کد خبر: ۶۲۲۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ 23 June 2018
به گزارش تابناک : آمریکا و روسیه اینک رقیب یکدیگر برای عرضه نفت و گاز طبیعی به بازارها هستند. 
«ریک پری» وزیر انرژی آمریکا سه شنبه آینده در جریان کنفرانس جهانی گاز در واشنگتن با «الکساندر نواک» دیدار می کند. چنین دیداری میان مقام های ارشد نفتی این دو غول انرژی جهان در سال های اخیر سابقه نداشته است. 
روسیه و آمریکا اینک به ترتیب بزرگترین تولیدکنندگان انرژی در جهان هستند.
روابط مسکو و واشنگتن پس از آنکه روسیه در سال 2014 کریمه را به خاک خود ضمیمه کرد به سردی گرایید و دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، روسیه را مسئول حمله سایبری 2 سال گذشته به شبکه برق این کشور می داند. 
این نشست در حالی برنامه ریزی شده است که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا قصد دارد هفته آینده برای شرکت در نشست احتمالی ترامپ و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به مسکو سفر کند.
پری و نواک ممکن است در مورد بازار نفت نیز با یکدیگر گفت و گو کنند. 
سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دیروز (جمعه) بعد از 2 روز چانه زنی و جلسه های مختلف، با افزایش محدود تولید نفت موافقت کرد؛ با این حال، بهای نفت افزایش یافت.
اوپک و هم پیمانان غیراوپک در وین موافقت کردند تولید نفت را از ابتدای ماه جولای (10 تیر) حدود یک میلیون بشکه در روز افزایش دهند.
«جان کیلدوف» از شرکت مشاوره ای «اگین کپیتال» واقع در نیویورک نیز گفت: پیش بینی بازار بیشتر به این سمت متمایل بود که نفت جدید زیادی به بازار می آید، اما این اتفاق دستکم اکنون نمی افتد.
وی افزود: ما افزایش تولید 1.8 میلیون بشکه در روزی را انتظار داشتیم، اما در نهایت تولید نفت حدود 600 هزار بشکه در روز افزایش می یابد.
 
 
 
 
منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار