رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : تامین بهداشت و سلامت غذایی جامعه مهمترین رکن و مولفه دامپزشکی است.
کد خبر: ۶۲۲۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸ 23 June 2018

تامین بهداشت و سلامت مواد غذایی مولفه اصلی دامپزشکی است

به گزارش تابناک قزوین، مهندس فاطمه خمسه در آئین تکریم و معارفه مدیر کل دامپزشکی استان قزوین که با حضور مومنی معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی سازمان دامپزشکی کشور ، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی ، معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی استان قزوین و تشکلهای بخش خصوصی در تالار شهدای جهاد کشاورزی برگزار شد با بیان این مطلب افزود : استان قزوین قطب مهم کشاورزی کشور محسوب می شود که با داشتن ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی توانسته امنیت غذایی کشور و استان را تامین کند .

وی به اهمیت بخش دامپزشکی و فعالیتهایش در توسعه بخش کشاورزی اشاره و اظهار کرد: بیش از ۵۰۰ واحد دام سبک و سنگین در استان وج.د دارد .

خمسه یاد آور شد : سالیانه بیش از ۲۵ هزار تن گوشت قرمز ، بیش از ۶۰ هزار تن گوشت مرغ  و ۵۲۳ هزار تن شیر در واحدهای دامی این استان تولید می شود .

وی بیان کرد : استان قزوین ۵ درصد محصولات دام و طیور مورد نیاز کشور را تامین می کند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه در تامین امنیت غذایی کیفیت  موارد غذایی از اهمیت بسزایی برخوردار است گفت : باید تلاش شود که در بحث تولید محصولات کشاورزی و دامی ،  کمیت و کیفیت بیشتر مد نظر قرار گیرد .

خمسه تصریح کرد : استان قزوین در شاهراه استانهای کشور قرار گرفته بنابراین از سازمان دامپزشکی کشور درخواست می شود که در بحث تامین واکسن ؛ این استان را حمایت کنند تا شاهد کمترین آسیب در بحث دام و طیور باشیم .

وی خواستار تخصیص تسهیلات و امکانات مناسب و پیشرفته برای آزمایشگاه مرجع مواد غذایی استان شد .

خمسه یاد آور شد : امیدواریم بزودی شاهد برگزاری انتخابات نظام دامپزشکی استان باشیم و از بخش خصوصی در تصدی گری این نظام حمایت می کنیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار