امام جمعه زرین شهرگفت:امروز بحران آب بسیار جدی است، رودخانه زاینده رود در برابر بی مدیریتی و غفلت مسئولان و مردم در اصفهان کاملا خشکید، اما کسی به فکر نبود.
کد خبر: ۶۲۱۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵ 22 June 2018

به گزارش تابناک : حجت الاسلام قاسم باقریان  در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته زرین شهر اظهار کرد: عده‌ای در کشور سوار نظام ترامپ شده اند و حرف از مذاکره با او می زنند برهمین اساس باید اصول گرا و اصلاح طلب و تمامی کشور در برابر این تفکر با قدرت ایستادگی کنند و نباید اجازه داد عده‌ای نظام سوار ترامپ شوند.

وی افزود: این افراد با چه جرأتی حرف از مذاکره با ترامپ می زنند در حالی که دنیا به وضوح مشاهده کرده که ترامپ و آمریکا هر لحظه اراده کند هر معاهده‌ای را زیر پا خواهد گذاشت.

امام جمعه زرین شهرتصریح کرد: امروز بحث عزت وشرف ملت ایران مطرح است و برهمین اساس باید جلوی این طرز تفکر گرفته شود، برخی به دنبال این نباشند که حرف ما در خصوص مقابله با تفکر مذاکره مجدد با امریکا را به مسایل دیگر گره بزنند چرا که این مقابله فقط برای عزت و شرف ایرانی است.

وی ادامه داد: هفته گذشته همه دیدند که ترامپ به راحتی از شورای حقوق بشر که تحت سلطه آنها بود هم خارج شد حال باید پرسید آیا با این فرد می توان مذاکره کرد؟ بدعهدی ترامپ و آمریکا مثل روز در دید همه دنیا وجود دارد و همه بر این بدعهدی تاکید می کنند بر همین اساس باید گفت مذاکره با ترامپ تاوان بسیار سنگین و جبران ناپذیری را برای کشور خواهد داشت که ضرورت دارد همه در برابر این موضوع هوشیار و اگاه باشیم .

باقریان اضافه کرد: وابستگی به خارج از مرزهای ایران همواره برای ما آسیب های خطرناکی داشته و یکی از این وابستگی های خطرناک وابستگی های فکری به بیگانگان است، امروز در دنیا هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که با تهدید ایران را به کاری وا داشته و این افتخار و عزت در مقابل خون شهدا و ایستادگی  و ولایت پذیری و حفظ روحیه جهاد و شهادت تحقق یافته است.

وی عنوان کرد: استقلال فرهنگ و عدم وابستگی فرهنگی نیز به طور جدی باید مورد توجه همه قرار گیرد چراکه اگر فرهنگ کشور وابسته به بیگانه شود  آن وقت برای تاوان این وابستگی باید همه سرمایه های کشور را بدهیم.

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان در محیطی صمیمی صریح ترین انتقادها را متواضعانه و پدرانه شنیدند و بیاناتی را فرموند که این بیانات جز اصول اصلی و اساسی انقلاب اسلامی است.

وی متذکر شد: نکته مهمی که همواره در بیانات امام راحل و امروز در بیانات مقام معظم رهبری  مورد تاکید قرار می گیرد مباحث مربوط به اشرافیت گری و تجمل گرای است که امروز بلای جان کشور و برخی مدیران و مردم شده برهمین اساس توجه به پابرهنه ها و قشر ضعیف جامعه همیشه مورد توجه رهبران فرزانه انقلاب اسلامی بوده است.

باقریان با اشاره به مسایل و چالش های شهرستان لنجان گفت: امروز بحران آب بسیار جدی  است، یک روز رودخانه زاینده رود در برابر بی مدیریتی و غفلت مسئولان و مردم در اصفهان کاملا خشکید، اما کسی به فکر نبود! هزاران درخت در کنار زاینده رود در شهرهای مختلف خشکید بازهم کسی به فکر نبود.

امام جمعه زرین شهر افزود: با این غفلت  مسئولان و اسراف مردم به زودی باید شاهد نابودی کل استان اصفهان باشیم، اینکه نمی‌شود مسئولان فقط به فکر خودشان باشد از امام جمعه گرفته تا سایر مسئولان نمی تواند هر اتفاقی افتاده بگوییم هرچه بادا باد پس مردم چه می ‌شوند.

باقریان ادامه داد: کودکان و جوانان این شهر و آرزوی های پدر و مادر انها چه می شود، در مقابل آیندگان چه جوابی خواهیم داشت، چرا باید به فکر مردم نباشیم وفقط  برای حفظ جایگاه و میز مدیریت خود از مردم استفاه کنیم و بعد که مسئولیت را به دست آوردیم به مردم و مشکلات آنان توجه نداشته باشیم .

وی اضافه کرد: همه میدانیم که امروز بحران آب بسیار جدی است و شهرستان را گرفتار خود کرده، حرفی که سالها است از همین تربیون بارها و بارها فریاد زدیم که خشکیدن رودخانه در اصفهان و فلاورجان و ... یک هشدار جدی برای شهرستان لنجان است، اما کسی توجه نکرد و امروز شاهد از بین رفتن بهترین سرمایه ها  و بهترین زمین های کشاورزی در این شهرستان هستیم.

امام جمعه زرین شهر گفت: با اینگونه تفکرات و مدیریت ها اگر آب دریای خزر را هم بیاوریم دریا را نیز با بی مدیریتی و اسراف خشک خواهیم کرد در حالی که در کشور، استان و شهرستان سرمایه های عظیمی یا ازبین رفته یا در حال نابودی است و دلیل آن این است که ما قدر محیط زیست را ندانستیم و گرفتار شدیم .

وی عنوان کرد: سیستم فلج اداری، مردم و به طبع آن کشور را بیچاره کرده، یک روز سرمایه برای تحصیل ایجاد کردیم و امروز مدارس در حال نابودی است، برخی از مدارس در زرین شهر به دلیل نبود اعتبار در حال از بین رفتن هستند و مدرسه ای که با سرمایه عظیم تا حدودی ساخته شده امروز در برابر دیدگان همه در حال از بین رفتن است.

باقریان خاطرنشان کرد: یکی از سرمایه های عظیم و میلیاردی این کشور نیروهای تحصیل کرده جوانی است که امروز محتاج ۵۰۰ هزار تومان پول است، این یعنی گناه نابخشودنی، چرا مسئولان فکر نمی کنند که عدم مدیریت صحیح آنها چه عواقبی را برای مردم به همراه دارد.

وی یادآور شد: وظیفه مقام معظم رهبری انجام کارهای اجرایی کشور نیست بلکه وظیفه ایشان هدایت کلی نظام است که در این خصوص نمره مقام معظم رهبری ۲۰ است و نباید فراموش کرد رهبر معظم انقلاب در خصوص استفاده از سرمایه ها و جلوگیری از اسراف و تکیه بر توان داخلی تاکید فراوانی داشته اند، اما باید سوال کرد چرا برخی هنور خود را به غفلت زده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار