مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: تسلط کامل بر فضای مجازی و داشتن سواد رسانه‌ای می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی در این حوزه بسیار کار ساز باشد.
کد خبر: ۶۲۱۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶ 22 June 2018

حجت‌الاسلام علی جلالی در جلسه قرارگاه فضای مجازی مبین استان کرمان گفت: داشتن سواد رسانه ای، فرهنگ استفاده و تسلط کامل بر فضای مجازی می تواند در کاهش آسیب اجتماعی در این حوزه کار ساز باشد.

وی افزود: اهمیت فضای مجازی بر کسی پوشیده نیست و یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) توجه به فضای مجازی بوده است.

جلالی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع یکی از اقداماتی که در این خصوص در استان کرمان انجام شده است تشکیل قرارگاه فضای مجازی مبین بوده که موجب شده به مقوله فضای مجازی توجه ویژه‌ای شود و در راستای استفاده بهتر این فضا تهدیدات و فرصت‌های آن اطلاع‌رسانی ‌لازم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت سازمان تبلیغات اسلامی در استان کرمان بسیار خطیر و گسترده است گفت: در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی وارد شدیم و در این زمینه تفاهم نامه‌هایی با دستگاه‌های اجرایی استان منعقد شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه قرارگاه فضای مجازی در سازمان تبلیغات تشکیل شده است افزود: فضای مجازی آسیب‌ها و فرصت‌هایی دارد که برای بهره‌مندی از آن این قرارگاه تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه فضای مجازی در سه محور آموزش، محتوا و رصد فضای مجازی فعالیت می‌کند، تصریح کرد: در سال گذشته و امسال بیش از ۹۲ هزار نفر در استان کرمان در مراسم اعتکاف شرکت کردند و سعی کردیم از این فرصت در راستای اطلاع‌رسانی و آموزش اقشار مختلف مردم در خصوص استفاده از فضای مجازی و آسیبهای این حوزه بهترین استفاده را ببریم.

جلالی با بیان اینکه محوریت فعالیت‌های فرهنگی سازمان تبلیغات همگام با نماینده ولی فقیه و امام جمعه است گفت: حدود سه هزار هیئت مذهبی و چهار هزار مداح در استان کرمان فعالیت‌های دینی و مذهبی دارند و لذا آمادگی کامل داریم تا در کنار نماینده ولی‌فقیه در استان در بحث دین و فرهنگ دینی خدمت کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌های فرهنگی در استان یک آسیب بزرگ است اظهار داشت: همه دستگاه‌ها اعلام آمادگی کردند تا در یک کارگروه مشترک هماهنگی‌های لازم در این زمینه ایجاد شود و لذا ضروریست این کارگروه با حضور اعضایی که در این حوزه فعالیت دارند تشکیل تا از موازی کاری جلوگیری شود.

جلسه قرارگاه فضای مجازی مبین استان کرمان با حضور امام جمعه کرمان، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، رئیس قرارگاه فضای مجازی استان و اعضای قرارگاه در دفتر امام جمعه برگزار شد.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار