رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت بازار غیر رسمی ارز را رها کرده و نپذیرفتن بازار واقعی هیچ مشکلی را حل نمی‌کند.
کد خبر: ۶۲۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۲ 22 June 2018

محمدرضا ‌پور ابراهیمی صبح پنجشنبه در سی و دومین جلسه شورای گفت‌وگوی استانی دولت و بخش خصوصی بیان کرد: در حال حاضر استان کرمان در بسیاری از موضوعات اقتصادی پیشتاز است و فضای خوبی برای استان ما در کشور فراهم شده است.

وی افزود: فعالان بخش خصوصی باید بتوانند اقتصاد کرمان را در کشور اجرایی کنند.

پور ابراهیمی تصریح کرد: در شرایطی که ارزش پول ملی ما در حال کاهش است باید بتوانیم بسترهای مناسبی به وجود بیاوریم و ظرفیت‌سازی کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت نرخ ارز را چهار هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرده در حالیکه واقعیت چیز دیگریست، دولت بازار غیر رسمی ارز را رها کرده و نپذیرفتن بازار واقعی هیچ مشکلی را حل نمی‌کند.

وی گفت: اگر دولت در سیاست‌های ارزی خود بازنگری نکند شاهد توقف صادرات و افزایش واردات در کشور خواهیم بود.

پور ابراهیمی گفت: استان کرمان یکی از اصلی‌ترین استان‌های کشور است که در این خصوص آسیب می‌بیند.

وی عنوان داشت: یکی از مشکلات ما در زمینه صادرات این است که صادرکنندگان با هم همکاری نمی‌کنند در حالیکه اگر همه با هم در یک راستا حرکت کنند هم به نفع خودشان است و هم صادرات چند برابر افزایش می‌یابد.

پور ابراهیمی ابراز داشت: در سال ۹۷ ما باید ۱۱۰ میلیارد دلار صادرات داشته باشیم در حالی که شاهد واردات غیرضروری‌ترین کالاها به کشور هستیم که بیش از ۲/۵ برابر منابع را نسبت به مصارف ارزی کشور به خود اختصاص داده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایطی که کشورهای مختلف برای ایران اتاق جنگ به راه انداخته‌اند باید همه کمک کنند تا اقتصادمان را مقتدر به پیش ببریم و در این عرصه پیروز شویم.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار