رئیس یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: محیط زیست اصفهان با همکاری مردم محلی و دوست‌داران محیط زیست، فعالیت غیرقانونی اکتشاف معدن در داخل پناهگاه حیات وحش موته را متوقف کرد.
کد خبر: ۶۲۱۷۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱ 21 June 2018

به گزارش تابناک اصفهان : مرتضی جمشیدیان با توجه به آغاز عملیات اکتشاف بدون مجوز از یک معدن در پناهگاه حیات وحش موته در روزهای گذشته اظهار داشت: این معدن با کاربرد سنگ و تراورتن در داخل پناهگاه حیات وحش موته قرار دارد و از ۲۷ تا ۲۸ سال پیش تاکنون محیط زیست با احداث آن مخالفت کرده است.

وی افزود: به دلیل ارجاع موضوع به کمیسیون تبصره ۵، توسط مدیرکل وقت سازمان صنعت و معدن استان در تاریخ ۱۶/۵/۹۵ جلسه ای با استاندار وقت آقای زرگرپور و شش دستگاه دیگر تشکیل شده است که از هفت عضو مدنظر پنج نفر از اعضاء حضور داشتند و با توجه به دو رای موافق و دو رای مخالف در ارتباط با احداث این معدن، نظر نهایی به استاندار موکول شد.

رئیس یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان تاکید کرد: آقای زرگرپور پس از بازدید از منطقه به دلیل قرار داشتن معدن در درون پناهگاه حیات وحش با صدور پروانه اکتشاف این معدن مخالفت کرد.

تهیه صورت جلسه صوری و ارائه پروانه بهره‌برداری توسط سازمان صنعت و معدن!

وی بیان داشت: بهره‌برداران این معدن با استناد به همان جلسه قبلی، یک صورت جلسه صوری تهیه و آن را به امضای مهرعلیزاده استاندار جدید ارائه کردند در شرایطی که جلسه جدیدی برای رای گیری از اعضای کمیسیون در این ارتباط برگزار نشده و محیط زیست استان نیز در جریان امر قرار نگرفته است اما سازمان صنعت و معدن بر همین اساس در اردیبهشت‌ماه پروانه‌ای در این ارتباط صادر کرده است.

وی با بیان اینکه هیچ مجوز و پروانه ساختی از سوی استانداری و سازمان صنعت و معدن اصفهان به اداره کل محیط زیست استان اصفهان ابلاغ نشده است، ابراز داشت: در روزهای گذشته ماشین آلاتی برای آغاز اکتشاف توسط مسئولان معدن وارد منطقه شد که با همکاری مردم محلی و دوست‌داران محیط زیست فعالیت اکتشافی در این معدن را متوقف کردیم.

اطمینان از دسترسی به محصول اثبات نشده است

جمشیدیان با بیان اینکه حتی ارزش اکتشاف این معدن و اطمینان از دسترسی به محصول اثبات نشده است، تاکید کرد: با توجه به اینکه فعالیت‌های صنایع در داخل مناطق حفاظت شده آسیب جدی به ارزش‌های محیط زیستی این مناطق وارد می‌کند امیدواریم مسئولان استان تعامل و همکاری لازم را در راستای عدم فعالیت این معدن در این منطقه داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار