معاون امور اقتصادی وزارت کشور در بجنورد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور در نشست با بازرگانان و سرمایه گذاران خراسان شمالی با بیان این که دولت از واحدهای تولیدی و بخش خصوصی در چارچوب قوانین و مقررات حمایت می کند، تصریح کرد: در سفرهای استانی بنا داریم شنوای مشکلات این بخش و پیگیر مسائل آنان باشیم.
کد خبر: ۶۲۱۶۵۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸ 21 June 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، بابک دین پرست در این نشست تخصصی اظهار داشت: کم کاری و سهل انگاری در حمایت از واحدهای تولیدی و بخش خصوصی به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
وی افزود: باور دارم پیشرفت یک استان در گرو اهتمام، جدیت، همنوایی و درک درست شرایط مدیران اجرایی آن استان است چرا که هر استان مشکلات خاص دارد و خود را محق نگاه حمایتی دولت می داند بنابراین باید با ایجاد تعامل و هم افزایی شرایط را تغییر دهیم.
دین پرست در این نشست شنوای مشکلات، دغدغه ها و چالش ها و انتظارات بخش خصوصی بود و در ادامه با تاکید بر این که روند پیگیری موضوعات براساس تفسیر و سلیقه شخصی نیست، تصریح کرد: در سفرهای استانی در نظر داریم مشکلات را شنیده و توانایی دستگاه های اجرایی برای حل مسائل را بررسی کنیم و آمادگی خود برای حمایت از بخش خصوصی را اعلام کنیم.
مسائل شهرک های صنعتی در خراسان شمالی از دیگر مباحث این نشست بود که معاون امور اقتصادی وزارت کشور خطاب به مدیریت شرکت شهرک های صنعتی استان تاکید کرد: فهرستی از شرکت ها و نواحی صنعتی استان همراه با تاریخ و هدف ایجاد و وضعیت موجود آن ها ارائه شود و با توجه به بند قانونی در خصوص فراهم سازی زیرساخت هایی مانند آب، برق و... در شهرک های صنعتی توسط دستگاه های خدمات رسان، مشکلات اجرای این طرح هم احصاء و اعلام شود.
دین پرست خطاب به اتاق بازرگانی استان هم تاکید کرد: اتاق بازرگانی رابط بخش خصوصی و دولت و مهم ترین ماموریت آن شناسایی قوانین مزاحم و موانع توسعه اشتغال و سرمایه گذاری است.
وی خطاب به رئیس شورای هماهنگی بانک های استان هم گفت: فهرستی از طرح ها و پروژه های بلاتکلیف استان که از سیستم های بانکی تسهیلات دریافت کرده و اکنون غیرفعال و راکد هستند، ارائه شود.
در این نشست، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندر خراسان شمالی هم گفت: هدف از برپایی این نشست تبیین فضای کسب و کار، بیان چالش ها و مشکلات بخش خصوصی است.
مجید پورعیسی اذعان کرد: نوسانات نرخ ارز در کوتاه ترین زمان ممکن اثرات منفی خود را در پهنه جغرافیایی کشور اعمال می کند و هم چنین کمبودهای مالی و مباحث مرتبط با سیاست های پولی موجب شده است که اکنون نتوانیم بانک ها را کارآمد توصیف کنیم. وی افزود: یکی از مشکلات و چالش های مهم استان های کوچک موضوع اختیارات مدیران اجرایی است به نحوی که با تغییر یک مدیر تمامی نگاه ها و عملکردها در آن حوزه دستخوش تغییرات می شود.
پورعیسی در ادامه به چالش های استان در بخش اقتصادی اشاره داشت و گفت: در بدنه مدیریتی و کارشناسی این استان نهادهای توسعه ای خاصی شکل نگرفته است و استان در زمینه زیرساخت هایی مانند راه و راه آهن دچار کمبودهایی است.
مسائل حوزه سرمایه گذاری در بخش معدن، تنگناهای تامین مواد اولیه صنایع پایین دستی پتروشیمی ها، مشکلات مالیاتی، بالا بودن نرخ سود بانکی، مشکلات ارزی، درخواست کمک به پرداخت هزینه های نمایشگاه های بین المللی، بالا بودن نسبت منابع به مصارف بانک ها در استان و پرداخت جریمه ۳۴ درصدی به بانک مرکزی، جذب بسیاری از منابع مالی استان در بانک های خصوصی به دلیل پرداخت سود بالا، تغییر در نرخ تنزیل اوراق و اسناد خزانه و ارتباط مستقیم بازار اقتصاد با این تغییرات از مهم ترین چالش های طرح شده در این نشست از سوی بازرگانان، سرمایه گذاران و دستگاه های اجرایی استان بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار