حجت‌الاسلام ولی‌‌الله عادلی :
مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف با اشاره به اینکه بیش از ۱۴۵ میلیارد ریال از درآمد موقوفات در سال ۹۶ صرف اجرای نیات مدارس علوم دینی کشور شده است، گفت: بر اساس ابلاغ سازمان اوقاف اجرای نیت موقوفات مرتبط با مدارس علوم دینی بر عهده حوزه علمیه هر استان است.
کد خبر: ۶۲۱۴۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵ 20 June 2018

به گزارش  تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه حجت‌الاسلام ولی‌‌الله عادلی؛ مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف درباره میزان مصرف عواید موقوفات در مدارس علوم دینی در سال ۹۶ اظهار کرد: سال ۹۶ در این خصوص در دو بخش طلاب و مدرسین علوم دینی و عمران مدارس علوم دینی اجرای نیت شده است .
وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۴۵ میلیارد ریال در سال ۹۶ در خصوص مدارس علوم دینی اجرای نیت شده است، تصریح کرد: کمک جهت سکونت معلمان و تحصیل‌کنندگان معارف دینی، تامین مخارج و تحصیل طلاب و حقوق برای مدرسین نمونه‌ای از هزینه‌کرد در بخش طلاب و مدرسین علوم دینی است.
مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف درباره هزینه‌کرد در بخش عمران مدارس علوم دینی گفت: احداث مدارس علوم دینی، احداث و تعمیر و بازسازی تاسیسات مدارس علوم دینی و احداث و تعمیر و مرمت حوزه، نمونه‌ای از هزینه‌کرد در بخش عمران مدارس علوم دینی است.
عادلی تاکید کرد: ادارات اوقاف و امور خیریه استانها باید نسبت به احصای موقوفات و نیات مرتبط با مدارس علوم دینی از طریق سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه و تطبیق آن با وقف‌نامه‌‍‌‌‌‌‌‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.
وی با بیان اینکه اجرای نیت موقوفات مرتبط با مدارس علوم دینی بر عهده حوزه علمیه هر استان است، تصریح کرد: اقداماتی نظیر حفظ عین، عمران و آبادانی، تنظیم سند و وصول اجارات بر عهده ادارات اوقاف و امور خیریه استانها خواهد بود.
مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف با اشاره به شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت وقف در سراسر کشور خاطرنشان کرد: اجرای امینانه نیت واقفان در پنج موضوع مذهبی، خیریه و اجتماعی، کمک به مدارس علوم دینی و حوزه‌های علمیه، عمران و آبادانی اماکن متبرکه و همچنین نگهداری و عمران مساجد کشور انجام می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار