مدیرکل امور آزمایشگاه‌های محیط زیست استان اصفهان گفت: هوای اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۲ ظهر امروز با میانگین شاخص کیفی ۵۹ در وضعیت سالم ثبت شده است.
کد خبر: ۶۲۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰ 20 June 2018

به گزارش تابناک : بابک صادقیان اظهار داشت: هوای اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۲ ظهر امروز با میانگین شاخص کیفی ۵۹ در وضعیت سالم ثبت شده است.

وی با بیان اینکه میزان آلاینده‌ها در هوای اصفهان از روز گذشته تاکنون کاهش داشته است، ابراز داشت: شاخص کیفی آلایندگی در تمام ایستگاه‌های سنجش نقاط مختلف اصفهان در وضعیت سالم ثبت شده است، هوای اصفهان در میدان احمدآباد با شاخص کیفی ۵۲، پروین ۵۷، بزرگراه خرازی ۴۸، خیابان دانشگاه ۶۸، خیابان چهارباغ خواجو ۶۲، استانداری با ۵۷ در وضعیت سالم ثبت شده و در رودکی و پروین نیز در وضعیت زرد است.

کیفیت هوا در شهرستان‌های استان سالم است

رئیس امور آزمایشگاه‌های محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه کیفیت هوا در شهرستان‌های استان اصفهان نیز در وضعیت سالم گزارش شده است، ادامه داد: در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۲ ظهر امروز، کیفیت هوا در خمینی شهر با میانگین شاخص سنجش آلودگی معادل ۶۶، نجف‌آباد ۶۷،  سجزی ۸۴، مبارکه ۵۱ و شاهین شهر ۵۹ سالم است.

وی تاکید کرد: از ابتدای خردادماه تاکنون برای اصفهان، سه روز هوای پاک، ۲۲ روز سالم و پنج روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است.

گفتنی است شاخص کیفی هوا در بازه صفر تا ۵۰ نشانه هوای پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ نشانه هوای سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (افراد دچار بیماری‌های قلبی تنفسی، کودکان و افراد میانسال و زنان باردار و غیره) و ۱۵۰ تا ۲۰۰ نشانه وضعیت ناسالم برای عموم مردم است.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار