نبود سیستم جمع‌آوری و مدیریت آب‌های سطحی در شهر همدان مشکلاتی را برای برخی مناطق از جمله بلوار چمران ایجاد کرد که شهرداری همدان ساماندهی آب‌های سطحی در این منطقه را کلید زد.
کد خبر: ۶۲۱۳۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴ 20 June 2018
نبود سیستم جمع‌آوری و مدیریت آب‌های سطحی در شهر همدان مشکلاتی را برای برخی مناطق از جمله بلوار چمران ایجاد کرد که شهرداری همدان ساماندهی آب‌های سطحی در این منطقه را کلید زد.

به گزارش فارس، روز‌های زمستان یکی پس از دیگری می‌گذشت و بیش از پیش به مردم ثابت می‌شد که اقلیم تغییر کرده و بارندگی‌ها رو به کاهش است.

نگرانی از کم‌آبی و خشکسالی روز به روز بیشتر می‌شد تا اینکه بارندگی‌های بی‌سابقه اردیبهشت ماه همگان را غافلگیر و شگفت‌زده کرد تا حدی که تمام سد‌های استان پر شد و ذخیره آبی مناسبی برای تابستان ۹۷ همدان بر جای ماند.

اما در این بین نبود برخی زیرساخت‌ها سبب شد تا این رحمت به زحمت تبدیل شود و زندگی برخی شهروندان این شهر را با مشکلات بسیاری همراه کرد تا حدی که برخی خانه و کاشانه خود را در فاضلاب غوطه‌ور دیدند.

اهالی بلوار چمران همچون مابقی شهروندان این شهر نبودند که وقتی باران در این شهر می‌بارید خوشحال و خدا را شاکر باشند.

اهالی بلوار چمران با ابری شدن آسمان، هوای دلشان نیز ابری می‌شد چراکه قطره‌های باران بلای جان و مال آن‌ها می‌شد.

در روز‌هایی که شاهد بارندگی شدید در شهر همدان بودیم نبود شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی سبب شد تا آب و فاضلاب وارد منازلی در بلوار چمران همدان شود.

ورود آب به خانه‌های مردم سبب شد تا خسارت‌هایی از نظر مالی به آن‌ها وارد شود و حال از مسؤولان انتظار دارند قبل از شروع فصل بارندگی مشکلی این منطقه را برطرف کرده و خسارت مردم را نیز پرداخت کنند.

پاس‌کاری اهالی بلوار چمران توسط شهرداری همدان

مهدی شعبانی یکی از ساکنان بلوار چمران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: به ۲۰ خانوار ساکن در بلوار چمران خسارت وارد شده که ۱۵ خانوار دچار خسارت جدی و مابقی خسارتی در حد آسیب به پارکینگ دیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه مدیران شهرداری همدان ما را پاسکاری می‌کنند و کسی پاسخگو نیست، گفت: فقط قول و وعده و وعید می‌دهند و کاری انجام نمی‌شود.

شعبانی بیان کرد: برای پیگیری دریافت خسارت از شهرداری باید شکایت قضایی انجام می‌شد، ولی به دلیل وعده یکی از اعضای شورای شهر از این موضوع منصرف شدیم که نتیجه آن معطل ماندن کار ما شده است.

وی با بیان اینکه هر خانواده‌ای در این بلوار بیش از ۲ میلیون تومان خسارت دیده است، تصریح کرد: اهالی بلوار چمران از حق خود گذشته‌اند، اما از شهرداری انتظار می‌رود تا خسارت پنج خانوار که وضعیت مالی مناسبی ندارند را پرداخت کند.

وی بیان کرد: اگر مشکل این منطقه حل نشود با شروع بارندگی‌ها در فصل پاییز شاهد ورود خسارت‌های مالی و جانی سنگینی خواهیم بود که شاید قابل جبران نباشد.

اهالی بلوار چمران از شهرداری همدان شکایت کنند

سخنگوی شورای شهر همدان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: جلسه‌ای با اهالی محل داشتیم تا مشکلات منطقه حل شود که خوشبختانه این امر نیز در دست اقدام است.

کامران گردان با بیان اینکه طراحی لوله‌‎گذاری و بخش قابل توجهی از کار انجام شده است، تصریح کرد: اجرای لوله‌گذاری در میدان رسالت و اتصال آن به رودخانه شهرک بهشتی باقی مانده است که قبل از فصل بارندگی اجرایی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه باید در طریع‌ترین زمان ممکن عملیاتی شود، عنوان کرد: تا زمانی که اهالی بلوار چمران از شهرداری همدان بابت دریافت خسارت شکایت نکرده و مراجع قضایی نیز شهرداری را محکوم نکند شهرداری اجازه پرداخت خسارت ندارد.

سخنگوی شورای شهر همدان بیان کرد: اهالی بلوار چمران باید برای دریافت خسارت از شهرداری همدان شکایت کنند تا بیمه سند محکم پسند را برای پرداخت خسارت داشته باشد.

آمادگی شهرداری برای پرداخت خسارت

مدیر منطقه ۲ شهرداری همدان نیز در این باره به خبرنگار فارس گفت: شهرداری آمادگی دارد خسارت خانوار‌های ساکن بلوار چمران را پرداخت کند، ولی تاکنون کسی به ما مراجعه نکرده است.

رضا ابرارخرم بیان کرد: با توجه به حجم آبی که از جاده فقیره و نایب احمد سراریز می‌شد دو خروجی برای انتقال آب در نظر گرفته شد که یک خط خروجی از بلوار صنعتی در بلوار چمران با لوله ۱۲۰۰ وصل شده و از میدان حاج عنایت می‌گذرد. قبلا آب وارد معراج می‌شد که این خط را جدا کرده و به میدان امام حسین (ع) منتقل شد که در ادامه به رودخانه خضر وصل شد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه از ابتدای سال آغاز شده بود، ولی به دلیل بارندگی‌های بسیار با کُندی تمام شد، تصریح کرد: یک خروجی از میدان رسالت به رودخانه شهرک بهشتی منتقل می‌شود که کار‌های محاسباتی آن در دست انجام و به زودی شروع می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار