شهرداری کلانشهر تبریز با مشارکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی، نسبت به قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز حریم بستر و ساماندهی مسیر مهرانه رود از ورودی دروازه تهران اقدام می کند.
کد خبر: ۶۲۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵ 20 June 2018

ایرج شهین باهر، شهردار کلانشهر تبریز در این خصوص گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم بستر و نیز محدود شدن مسیر مهرانه رود، یکی از اصلی ترین عوامل وقوع آبگرفتگی و سیلاب به هنگام بارش های فصلی به شمار می آید.

وی اظهار داشت: از این رو با هماهنگی نهادهای ذیربط از جمله آب منطقه ای آذربایجان شرقی، طرح قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز و نیز لایروبی مسیر مهرانه رود از سمت ورودی شرق تبریز در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

مهندس شهین باهر با اشاره به اینکه این پروژه در راستای احیای مجموعه گردشگری و تاریخی خلعت پوشان اجرایی می شود یادآور شد: شهرداری کلانشهر تبریز برای احیای مجموعه خلعت پوشان و ساماندهی مسیر مهرانه رود از سمت شرق، حدود سه میلیارد تومان هزینه خواهد کرد.

یعقوب هوشیار، شهردار منطقه 5 کلانشهر تبریز نیز اظهار داشت: در راستای احیای مجموعه برج خلعت پوشان در مسیر جاده تهران، ساماندهی مسیر بستر مهرانه رود به طول شش کیلومتر توسط منطقه پنج آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در فاز اول این پروژه نسبت به رفع تصرف ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم بستر مهرانه رود اقدام می شود.

هوشیار خاطرنشان کرد: پس از اتمام فاز اول این پروژه، عملیات عمرانی این پروژه با هدف تبدیل ورودی شرقی مهرانه رود به یکی از مناطق تفریحی و گردشگرپذیر تبریز اجرایی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار