کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: دمای فعلی اصفهان ۳۶ درجه سانتیگراد است که پیش بینی می شود اوج گرما در اصفهان به ۴۲ درجه سانتیگراد برسد.
کد خبر: ۶۲۰۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ 19 June 2018

به گزارش تابناک اصفهان : فاطمه زهرا سیدان اظهار داشت: خشکی زاینده رود به طبع در تشدید گرمای هوای اصفهان موثر است و اگر رودخانه باز بود، ایجاد رطوبت در هوا باعث چرخش هوا می شد و در خنک شدن هوای شهر اصفهان نقش داشت.

وی با اشاره به اینکه در طول سال شرق اصفهان، خوروبیابانک و چوپانان بالاترین دمای هوا را دارد که در این مقطع از سال در کاشان و آران و بیدگل نیز به شدت هوا گرم خواهد بود و شاهد افزایش دمای هوا خواهیم بود، بیان داشت: در این شهرستان ها بالاترین دما در طول فصل تابستان بین ۴۵ تا ۴۷ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود و این در حالی است که در شهر اصفهان دما بین ۳۵ تا ۴۲ درجه پیش بینی خواهد شد.

شهریور هوای خنک به اصفهان می رسد

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اظهار اینکه امسال زودتر شاهد بروز زمستان خواهیم بود، گفت: در شهریورماه هوا نسبت به سال گذشته سردتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه انتظار بارش باران را در فصل تابستان نخواهیم داشت اما اینکه جو از سمت پایدار به سمت ناپایدار برود و با نفوذ سیستم هوا از منطقه مدیترانه داشتیم باشیم احتمال بارش باران وجود دارد، گفت: برای تابستان امسال یک مقدار شرایط دمایی از محدوده نرمال پایین‌تر است و تعداد روزهای مستمر گرم هم کمتر خواهد بود.

سیدان ادامه داد: کمترین میزان دما را نیز در سمت غرب استان، بوئین میاندشت و فریدونشهر خواهیم داشت.

شرق و شمال اصفهان در انتظار باد

وی با اشاره به اینکه تا روز چهارشنبه آسمان صاف، تا کمی ابری و برای بخش های شرقی و نیز شمالی وزش باد شدیدتر خواهیم داشت، اظهار داشت: شیب دما در روزهای پایانی هفته کمتر خواهد شد و به شرایط نرمال خواهیم رسید.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: تا روز چهارشنبه بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جو نسبتاً پایدار در استان است.

وی بیان داشت: دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار