براساس این رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) دانشگاه اصفهان، رتبه هشتم دانشگاه های جامع کشور و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در رتبه ششم دانشگاه های علوم پزشکی قرار گرفت.
کد خبر: ۶۲۰۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱ 19 June 2018

به گزارش تابناک : گروه رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی کشور برای هفتمین سال متوالی دانشگاه­‌ها و موسسات پژوهشی را به صورت رسمی بر اساس شاخص‌ها و معیارهای مصوب ششمین نشست فوق‌العاده وزرای آموزش عالی کشورهای اسلامی رتبه‌بندی کرد.
در این بررسی که در سال 1395 و 1396 انجام شده است، از میان ۸۱ دانشگاه کشور، دانشگاه تهران همچون سال‌های گذشته رتبه اول را به خود اختصاص داده است و دانشگاه‌های تربیت مدرس، شیراز، فردوسی مشهد، تبریز، شهید بهشتی، اصفهان، تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، کاشان و بوعلی سینا به ترتیب در جایگاه‌های دوم تا دهم جدول قرار گرفته‌اند.

از دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۴۲ دانشگاه در رتبه‌بندی مورد ارزیابی قرار گرفتند و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران به عنوان برترین دانشگاه پزشکی کشور معرفی شد. دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی مازندران و علوم پزشکی کرمان با قرار گرفتن بعد از دانشگاه علوم پزشکی تهران توانستند در جمع ۱۰ دانشگاه برتر علوم پزشکی کشور قرار گیرند.
رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی کشور توسط ISC از سال ۱۳۸۹ که آغاز شد و هر ساله (بجز سال ۹۳-۱۳۹۲) به تعداد این دانشگاه‌ها افزوده شده است.

 

 

 

منبع : ایمنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار