مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: فشار مالیاتی در اصفهان نداریم اگرچه در مقاطعی قبول داریم باعث آزار فعالان اقتصادی شدیم.طی جلساتی که با اتاق اصناف و اتحادیه ها داشتیم و با تعامل دو طرف که صورت گرفت مقرر شد که از هر گونه تبعیض مالیاتی جلوگیری شود و مالیات عادلانه را برقرار سازیم.
کد خبر: ۶۲۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸ 18 June 2018

به گزارش تابناک اصفهان : بهروز مهدلو ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: طی جلساتی که با اتاق اصناف و اتحادیه ها داشتیم و با تعامل دو طرف که صورت گرفت مقرر شد که از هر گونه تبعیض مالیاتی جلوگیری شود و مالیات عادلانه را برقرار سازیم.

وی که مدعی است فرار فعالان اقتصادی در اصفهان نداریم، ادامه داد: بدنبال شناسایی فرارهای مالیاتی هستیم.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان در پاسخ به این سوال که بسیاری از اتحادیه‌های و کاسبان از دریافت مالیات‌های بی‌پایه و اساس و حتی از برخوردهای نامناسبی که با اتحادیه ها دارند، گلایه دارند، افزود: در رویه جدید اداره کل مالیات قرار شده که متناسب با میزان فروش مالیات گرفته شود و از ادبیات بد و برخوردهای نامناسب استفاده نشود.

وی با اشاره به اینکه مالیات گردشگران ۵۰ درصد تخفیف دارد، اضافه کرد: مالیات موسسات فرهنگی صفر است.

۷۰ درصد فعالان اقتصادی فرم خوداظهاری را پر نکرده اند

مهدلو با بیان اینکه ۷۰ درصد فعالان اقتصادی هنوز فرم خوداظهاری را پر نکرده اند، ادامه داد: تا روز گذشته بین یک تا دو درصد بیش از پارسال فرم های خود اظهاری پر شده است و این نشان از استقبال بیشتر مردم دارد.

وی با اظهار اینکه استفاده از  کارتخوان‌های  مالیات کسر نمی شود و این را بارها اعلام کرده‌ایم، افزود: اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل در خردادماه باید شفاف سازی مالی کنند که به سه گروه تقسیم بندی می‌شوند، گروه اول باید تا پایان خرداد ماه اظهارنامه مالیاتی خود را تحویل دهند که این گروه فروش و دریافتی یک ساله آن‌ها بیش از سه میلیارد تومان است، گروه دوم افرادی هستند که مجموع دریافتی آن‌ها در یک سال بین یک تا سه میلیارد تومان باشد و گروه سوم کسانی هستند که مجموع دریافتی آن‌ها در یک سال زیر یک میلیارد تومان است.

جمع وصولی مالیات استان اصفهان در سال گذشته ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به اینکه بیشترین افراد که با آنها مواجه ایم در گروه سوم قرار دارند، ادامه داد: اگر دریافتی آنها زیر ۲۴۰ میلیون تومان باشد، با هماهنگی اصناف و اتحادیه‌ها میزان مالیات آن‌ها بدون حسابرسی و با افزایش پنج درصد نسبت به مالیات قطعی سال ۹۵، به صورت مقطوع تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: لازم است این بخش از گروه سوم از دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیاتی استفاده کنند و نیازی به تسلیم اظهارنامه مالیاتی ندارند اما اشخاصی که دریافتی آنها بالای ۲۴۰ میلیون تومان است باید خوداظهاری انجام داده و آن را تسلیم کنند که این تسلیم اظهارنامه موارد تشویقی از جمله معافیت‌ و بخشودگی‌های قانونی است.

مهدلو بیان داشت: در سال گذشته زیر ۹۰ درصد تحقق مالیاتی داشتیم که بدنبال کار کارشناسی آن هستیم.

وی ادامه داد: باید بتوانیم زیرساخت‌ها را تغییر داده و اصفهان را به جایگاه اصلی خود باز گردانیم، جمع وصولی مالیات استان اصفهان در سال گذشته ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار