همسر رئیس جمهوری پیشین آمریکا در یادداشتی به شدت از سیاست کنونی دولت ایالات متحده در قبال مهاجران غیرقانونی انتقاد کرد.
کد خبر: ۶۲۰۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸ 18 June 2018

به گزارش تابناک : لارا بوش، بانوی اول پیشین آمریکا و همسر جورج بوش پسر با انتشار یادداشتی در نشریه واشنگتن‌پست از سیاست دولت آمریکا در قبال مهاجران که باعث جدا شدن فرزندان از والدین آن‌ها می‌شود به شدت انتقاد کرد.

لارا بوش در یادداشت خود آورده است «من از جمله میلیون‌ها آمریکایی بودم که شاهد تصاویر کودکانی بودم که از والدین‌شان جدا شده بودند.»

به گفته بانوی اول پیشین آمریکا، وزارت امنیت داخلی آمریکا طی 42 روز، حدود 2000 کودک - جدا شده از والدین - را به مراکز بازداشت جمعی یا نواخانه فرستاده است. بیش از 100 کودک از این تعداد کمتر از 4 سال سن دارند. مسئله‌ای که علت آن سیاست بی‌رحمانه و بدون‌مسامحه اجرا شده در قبال والدین‌شان بود که به این متهم شده‌اند به صورت غیرقانونی از مرزها عبور کرده‌اند.

همسر رئیس جمهوری پیشین آمریکا هرچند بر ضرورت حفاظت از مرزها تأکید کرده است، اما تصریح کرد که این سیاست بدون مدارا، بی‌رحمانه است.

این در حالی است که ملانیا ترامپ، بانوی اول کنونی آمریکا و همسر دونالد ترامپ روز گذشته بیانیه‌ای را منتشر کرد که ظاهرا در مخالفت با سیاست‌های همسرش در جدا کردن فرزندان مهاجران غیرقانونی از والدینشان بوده است.

در بیانیه‌ای که مدیر مطبوعاتی بانوی اول کاخ سفید منتشر کرد آمده بود: «خانم ترامپ از دیدن جدا کردن کودکان از والدینشان متنفر است و امیدوار است هر دو طرف  بتوانند به یک راه حل مناسب در مورد مهاجرت دست یابند. او ( ملانیا ترامپ) معتقد است که «ما به کشوری نیاز داریم که از تمام قوانین پیروی کند، اما در عین حال به کشوری نیاز داریم که با قلب و روح (انسانی) هدایت شود.»

بحث‌های مربوط به سیاست مهاجرت ترامپ در هفته های اخیر بسیار جنجالی شده است. این جنجال ها پس از آن تشدید شد که دولت ترامپ اعلام کرد در برابر عبور غیرقانونی مهاجران از مرز به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد.

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار