معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۳۲ تن و ‏‏۶۳۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر و روان‌گردان در فاصله زمانی ۷ تا ۲۱ خرداد ماه در کشور خبر داد.
کد خبر: ۶۲۰۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ 18 June 2018

به گزارش تابناک : اسداله هادی‌نژاد گفت: مجموع کشفیات در این مدت، ۳۲هزار و ۶۳۸ کیلوگرم است که نسبت به دو هفته ماقبل آن (۳۶۸۹۰ کیلوگرم ) ۱۱.۸ درصد کاهش دارد.

وی بیان کرد: بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان ۲۸ هزار و ۷۶۹ کیلوگرم بوده که ۸۹.۳ درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

معاون مقابله با عرضه ستاد افزود: در این مدت نیز ۲۳۰۳ کیلوگرم حشیش، ۲۷۰ کیلوگرم هروئین، ۱۰۴۵ کیلوگرم مرفین،‏‏ ۱۵ کیلوگرم شیشه، ۱۵۶ کیلوگرم مواد پیش‌ساز، ۲۸ هزار و ۶۰۲ عدد قرص روانگردان و ۲۳۴ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

هادی‌نژاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۲۵۴۱ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۱۲.۸ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه بالغ بر ۷۶.۶ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هشت استان کشور است،‌ اظهار کرد: بیشترین حجم کشفیات با ۶۰۷۹ کیلوگرم مربوط به استان کرمان است که معادل ۱۸.۶ درصد کشفیات کشور می‌باشد و استان سیستان و بلوچستان با ۵۴۱۰ کیلوگرم، گلستان با ۴۱۰۹ کیلوگرم، یزد با ۲۶۰۰ کیلوگرم، هرمزگان با ۲۴۶۶ کیلوگرم و فارس با ۲۴۵۷ کیلوگرم، تهران با ۲۰۸۱ کیلوگرم و خوزستان با ۲۰۱۳ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد افزود: از مجموع ۲۸ هزار و ۶۰۲ عدد قرص‌های روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد به ترتیب با ۲۳ هزار و ۷۸۶ عدد مربوط به استان اردبیل، ۲۹۵۷ عدد استان فارس، ۱۳۰۰ عدد استان گلستان و مابقی مربوط به آذربایجان غربی، البرز، تهران، خراسان شمالی، گیلان و هرمزگان می‌باشد.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، هادی‌نژاد بیان کرد: سهم کشفیات سه استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان از کشفیات کل کشور در دو هفته مذکور ۴۲.۸ می باشد.

این مقام مسئول در ستاد در پایان گفت: طی این مدت، ۳۵۶ دستگاه خودرو ، ۴۳ دستگاه موتور سیکلت، ۱۶ قبضه سلاح و ۱۰۲ دستگاه موبایل توقیف شد.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار