اعتمادکشاورزان را بزگردانید
پرسش این است که با وضعیت کنونی، با چه محاسباتی نماینده دولت در مغان این گونه و با اطمینان به کشاورزان وعده پرداخت بموقع بهای گندم می دهد!
کد خبر: ۶۱۹۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸ 17 June 2018

به گزارش تابناک اردبیل، علی علایی سرپرست فرمانداری پارس آباد مغان در حاشیه بازدید از مرکز خرید تضمینی گندم در پارس آباد با بیان اینکه تا به امروز ۲۵ هزار تن گندم خریداری شده است، اظهار کرد: کشاورزان نگران بهای گندم خود نباشند چون به موقع و در اسرع وقت بهای آن از طریق بانک کشاورزی پرداخت خواهد شد.

به گزارش تابناک اردبیل، این وعده فرماندار پارساباد درباره پرداخت بموقع بهای گندم توسط دولت در شرایطی مطرح می شود که در سالهای گذشته خلف وعده دولت موجب اعتراضات گسترده گندمکاران بوده است.

به طوری که مهرماه سال 96 جمعی از كشاورزان(گندمکاران) مغان با نوشتن نامه اي به رهبر انقلاب، اعتراض خود را بر عدم پايبندي دولت در پرداخت بهاي تضميني گندم نشان دادند.

با این اوصاف این پرسش مطرح می شود چگونه است که دولت محترم در سالهای گذشته که مدعی تک رقمی کردن تورم و ارتقای قدرت اقتصادی کشور و افزایش سطح معیشت مردم بود و نمیتوانست بهای گندمکاران را بموقع پرداخت کند امسال با وضعیت کنونی اقتصادی، با چه محاسباتی نماینده دولت در شهرستان این گونه به کشاورزان وعده پرداخت بموقع بهای گندم  می دهد!؟

البته با شناختی کلی که از آقای علایی وجود دارد گمان نمی رود فرماندار پارساباد بدون حساب و کتاب این وعده را مطرح کرده باشد و لذاست که باید منتظر ماند و دید که آیا او خواهد توانست وعده خود را در موعد مقرر عملیاتی کند یا این که او نیز همانند خیلی از مسئولان از حربه فرافکنی بهره برده و بانک کشاورزی و سایر دستگاهها را مانع تحقق قولش معرفی میکند.

صرفنظر از مصداق حاضر، در هر صورت باید بپذیریم که دوره وعده های سرخرمن به سر رسیده و اگر مسئولی امکان تحقق وعده هایش را ندارد اجازه ندارد وعده بدهد.

هنوز یادمان نرفته است که مهرماه سال گذشته اکبرصمدی فرماندار وقت این شهرستان بعد از گذشت ماهها از خرید گندم و پرداخت نشدن بهای آن اعلام کرد که در پي پرداخت نشدن به موقع پول گندم کاران، زارعین شهرستان پارس آباد می توانند آب بهای کشاورزی سال جاری را با 3 ماه تاخیر پرداخت کنند.

وي گفت: پرداخت نشدن به موقع مطالبات گندم كاران باعث گلایه و ناامیدی کشاورزان این شهرستان شده و خواستار پرداخت هرچه سریع‌تر مطالبات این قشر زحمتکش هستیم.

 انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار