مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان گفت: برای تکمیل خط ۱ مترو با مشکلات مالی عدیده ای مواجهیم که در صورت موافقت شورا با تخصیص تسهیلات می توانیم از این خط بهره برداری کنیم.
کد خبر: ۶۱۹۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳ 17 June 2018

به گزارش تابناک اصفهان : محمدرضا بنکدار هاشمی پیش از ظهر یکشنبه، در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر بیش از یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای راه اندازی خط ۱ مترو هزینه شده است که برای تکمیل این خط و بهره برداری کامل از آن به ۲۳۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

وی بیان داشت: با توجه به مشکلات مالی که در حوزه بهره برداری کامل خط ۱ مترو وجود دارد از شورای شهر درخواست می شود که بخشی از اعتبارات خط دو مترو را به به خط ۱ تخصیص دهند.

مدیرعامل قطار شهری شهرداری اصفهان از بدهی ۴۶ میلیارد تومانی خبر داد و تصریح کرد: یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای خط ۲ مترو پیش بینی شده است و در حوزه تجهیزات نیز ۶۰۰ میلیون یورو برآورده شده است.

وی با بیان اینکه طبق زمان‌بندی صورت گرفته خط دو مترو باید تا سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد، گفت: برای این امر در حال حاضر مشکل مالی نداریم و مشکل مالی مترو بیشتر در حوزه تامین منابع برای بهره‌برداری کامل از خط ۱ است.

بنکدار با بیان اینکه در سال جاری ۵۰۰ میلیارد تومان برای خط ۲ مترو در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: عملیات بهره‌برداری از این خط با روند خوبی در حال پیشرفت است.

وی در پایان این جلسه اضافه کرد: با درخواست ما مبنی بر اختصاص بخشی از اعتبارات خط ۲ مترو برای تکمیل خط ۱ مترو موافقت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار