یک وکیل دادگستری با تاکید بر ضرورت الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT) گفت: الحاق ما به این کنوانسیون فرصت مناسبی است تا نشان دهیم هیچ ارتباطی با گروه‌ها یا عملیات تروریستی نداریم و حمایتی هم از آنها نمی‌کنیم.
کد خبر: ۶۱۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹ 17 June 2018

به گزارش تابناک : حسین عسگری‌راد درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT)اظهار کرد: به عقیده من با توجه به این‌که در حال حاضر ایران در مظان این اتهام قرار دارد که در بخشی از عملیات تروریستی، حمایت مالی یا حمایت تدارکاتی انجام داده است در نتیجه الحاق به این کنوانسیون برای ما ضروری است. از جمله اتهامات منتسب به ایران می توان به آخرین رأی صادر شده در دادگاه ایالاتی نیویورک اشاره کرد که در آن آمده است دولت ایران به واسطه ایجاد حزب الله و تامین مالی القاعده و آموزش آنها پیش ازعملیات ۱۱ سپتامبر، در زمان این عملیات و پس از آن و همچنین به دلیل پناه دادن به رهبران القاعده و اعضای شاخص آن به نوعی درعملیات تروریستی دست داشته و دارای مسئولیت است.

این وکیل دادگستری عنوان کرد: به عقیده من در چنین شرایطی ضروری است دولت ایران برای زدودن هر گونه شائبه به این کنوانسیون ملحق شود تا کشور ما به دلیل حمایت ازعملیات‌های تروریستی در دادگاه‌های بین المللی به محکومیت‌های مالی و پرداختن غرامت برای قربانیان تروریسم محکوم نشود.

وی با بیان اینکه تعریف مشخصی از تروریسم ارائه نشده و در حقیقت در مفهوم آن اختلاف نظروجود دارد، گفت: برای مثال دولت مردان ما و جنبش های انقلابی معتقدند عملیاتی که برای آزادسازی ملت های تحت ستم یا ملت های تحت استثمار که جنبش‌های انقلابی در آنجا شکل گرفته را نباید تروریستی قلمداد کرد. اما به هرحال تروریسم شامل هر اقدامی است که منتهی به شکنجه و کشتن بدون محاکمه افراد می شود که یک اجماع جهانی در مفهوم تروریسم است. در این تعریف اصولا به انگیزه‌ها توجه نمی‌شود.

این وکیل دادگستری با بیان این‌که «هر عملیاتی که منتهی به شکنجه، قتل های بدون محاکمه و به صورت دسته جمعی شود در هر شکل و قالبی که باشد باید محکوم شود» گفت: به عقیده من الحاق دولت ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) یک ضرورت تاریخی و حقوقی است تا ما را به خصوص در روزهای اخیر که به موجب رای صادر شده در دادگاه ایالاتی نیویورک در عملیات القاعده در ۱۱ سبتامبر مسئول قلمداد شدیم، مبرّی کند. به عقیده من الحاق ما به این کنوانسیون فرصت مناسبی است تا نشان دهیم هیچ ارتباطی با گروه های تروریستی و یا عملیات تروریستی نداریم و حمایتی هم از آنها نمی‌کنیم.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار