دولت اتریش از آلمان خواست درباره گزارش‌های اخیر رسانه‌ها درخصوص اینکه ماموران اطلاعاتی آلمان به صورت سیستماتیک از سیاستمداران، سازمان‌های بین‌المللی و شرکت‌ها در خاک اتریش جاسوسی کرده‌اند، شفاف سازی کنند.
کد خبر: ۶۱۹۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹ 17 June 2018

به گزارش تابناک : اخیرا دو روزنامه شامل نشریه "در استاندارد" و "پروفی" گزارش کردند که سرویس اطلاعاتی فدرال آلمان (BND) از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۶ علیه حدود ۲۰۰۰ هدف شامل نهادهای سیاسی، سازمان‌های بین‌المللی، بانک‌ها و شرکت‌ها و تولید کنندگان سلاح در اتریش جاسوسی کرده‌ است.

سباستین کورتس، صدراعظم اتریش در یک کنفرانس خبری در وین که در آن الکساندر فان دربلن، رئیس‌جمهوری اتریش حضور داشت، گفت: نباید میان کشورهای دوست به هیچ وجه چنین اتفاقاتی وجود داشته باشد.

کورتس تصریح کرد: خواسته ما این است که بدانیم چه کسانی تحت نظر بوده‌اند و در چه زمانی جاسوسی‌ها پایان یافته و در عین حال ما می‌خواهیم که مطمئن شویم متنبه شده‌اند.

نخستین بار در سال ۲۰۱۴ گزارش‌هایی درباره کمک سرویس‌های اطلاعاتی آلمان به جاسوس‌های آمریکایی برای جاسوسی از مقام‌های اروپایی و شرکت‌ها در این قالب منتشر شد و یک سال بعد از آن اتریش شکایتی را در این خصوص ارائه کرد.

کورتس گفت: با این حال ابعاد این فعالیت‌های جاسوسی در صورتی که تایید شوند کاملا اطلاعات جدید هستند.

این صدراعظم اظهار داشت، دولتش با مقام‌های آلمان در تماس بوده و آنها به نظر می‌رسد که خواهان همکاری هستند.

وی افزود: ما مطمئن هستیم که آلمان می‌خواهد درباره اتهامات شفاف سازی کند و شفافیتی را در این زمینه ایجاد کند.

صدراعظم اتریش تاکید کرد: هیچ نشانه‌ای در حال حاضر وجود ندارد که نشان دهد این جاسوسی‌ها بعد از ۲۰۰۶ ادامه یافته است.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار