معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اگر امروز شاهد تغییر طعم و مزه آب هستیم به دلیل استفاده از آب چاه برای شرب است اما این مسئله دلیل بر ناسالم بودن آب نیست.آبی که برای شرب استفاده می شود چه آب از چاه باشد چه آب تصفیه خانه به طور قطع تمام مواد و املاح موجود در آب طی آزمایشات مختلف و به صورت شبانه روزی مورد بررسی قرار می گیرد.
کد خبر: ۶۱۹۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳ 16 June 2018

به گزارش تابناک اصفهان : کمال حیدری اظهار داشت: آبی که برای شرب استفاده می شود چه آب از چاه باشد چه آب تصفیه خانه به طور قطع تمام مواد و املاح موجود در آب طی آزمایشات مختلف و به صورت شبانه روزی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با این اطمینان که در آب شرب نیترات وجود ندارد و اگر چاهی را مشاهده کردیم که آب آن آلوده به نیترات است به طور قطع پلمب می‌کنیم، بیان داشت: بدنبال بحران آب در اصفهان از آب چاه برای شرب استفاده می شود که هر چه چاه عمیق تر باشد به طور قطع روی مزه و طعم آب تاثیر خواهد گذاشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: در مرکز بهداشت استان اصفهان به عنوان ناظر سلامتی آب هر روز بهداشت آب زیر نظر صدها ناظر در آزمایشگاه ها مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: با آغاز فصل گرما یکی از دغدغه ها و نگرانی های ما بروز بیماریه ای واگیردار بر اثر فساد مواد غذایی است و بیشتر شاهد بروز اسهال و استفراغ هستیم.

حیدری اعلام کرد: در فصل گرما بیشتر بهداشت فردی را به خانواده‌ها توصیه می کنیم و رعایت اصول بهداشتی در مقابل تشدید گرمای هوا به همه توصیه می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار