استاندار اصفهان گفت: مردم استان اصفهان اخیرا به دلیل مشکلات آب ۱۷ درصد صرفه جویی آب داشتند.
کد خبر: ۶۱۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶ 13 June 2018

به گزارش تابناک : محسن مهرعلیزاده، استاندار اصفهان در ویژه برنامه صدا وسیمای اصفهان با اشاره مشکلات خشکسالی که در طی نزدیک به 50 سال گذشته بی سابقه بوده، اظهارداشت: میزان بارندگی ها در ایام فصل بهار بخشی از کمبود آب این استان را جبران کرد که در حال حاضر منابع آبی این استان در مقایسه با سال گذشته 50 درصد کمتر است.

 

وی افزود: صرفه جویی مردم در مصرف آب یکی از راهکار مهم برای کاهش مشکلات ناشی از خشکسالی است که مردم استان اصفهان اخیرا به دلیل مشکلات آب 17 درصد صرفه جویی آب داشتند که رتبه اول را در صرفه جویی آب را در کشور داشته اند.

 

مهرعلیزاده ادامه داد: همکاری مردم در صرفه جویی آب شرب منجر به کاهش مشکلات ناشی از کمبود آب می شود که البته منابع آبی به مجموعه آب شرب این استان اضافه شده است.

 

وی با بیان اینکه کشاورزان در بحران خشکسالی دچار مشکل شده اند، تصریح کرد: برای این قشر بیش از هفت هزار شغل زودبازده برای جبران معیشت آن ها پیش بینی شده که تسهیلات به آن ها پرداخت می شود.

 

استاندار اصفهان استفاده از آب کشاورزی در فولاد مبارکه، خاطرنشان کرد: با تعامل بین صنعت به ویژه فولاد مبارکه از این پس در مصرف آب مورد نیاز آن ها از پساب فاضلاب تامین خواهد شد که از دوماه آینده این موضوع عملیاتی می شود.

 

 

منبع : شبستان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار